Beach 2017 del II

Wod 8:30 - check!
Riktigt kul :bump: först marklyft 5 set 4-6 rep, explosivt upp, 2 sek hålla mot lite ned. Vila 20 sek sen max rep armhävningar (orkar nu göra 5-7 armhävningar på tå varje gång!). Vila 1 minut repeat.
B-delen
5 (!!) varv av
400 m löpning
20 wallballs

Klarade att göra alla 20 wallballs x 5 obrutna :up: Man fick ju hålla igen lite i löpningen bara så man inte körde slut på sig direkt.. :p Men kul avslutning! Kände av min axel litegrann efter 80 wallballs typ, men ingen smärta och gör inte ont nu efter heller så hoppas det är lugnt :)

Både innan och efter övade jag ju mig på min pull-ups med. Har fortfarande inte lyckats göra två på rad med pronerat grepp..:cautious: Men klarade mina första kippade pull-ups idag! :banana:

Vad där wallballs för något? Vad är det för träningsform? Är det crossfit?
 
Ökade lite vikter på kvällens träning :up: Avslutade med att springa 2 km på bandet :) Jag börjar få mer synliga muskler på axlar, armar och rygg! Hoppas musklerna jobbar sig ner till mage och rumpa tillslut också :angel::p

Vi har snickrat hela dagen. Varsin hammare och spikat panel till lekstugan :) Fortsätter i morgon! Men ska börja dagen som idag med en ridtur :)
 
Spelade Padel-tennis en timme igår! Jag och min pojkvän mot min syster och hennes pojkvän :D Det var ganska kul, eller, det var kul i typ 40 minuter sen var mitt fokus borta och jag började tröttna :p Men mycket roligare än tennis och skulle även säga roligare än ex badminton :up: De andra tyckte det var jättekul och vill köra igen, vi får se säger jag :angel:
 
Åh jag är så avundsjuk på dig/er som kan rida nästan varje dag (även om jag mycket väl vet att hästägande är allt annat än kul ibland)! Jag är rätt bra på att intala mig att jag inte saknar det när jag är här borta, men så fort jag är och rider i Sverige igen påminns jag om var det där brinnande intresset jag hade för några år sedan kom ifrån. Underbara, underbara djur! :love:

Förresten så måste jag fråga något jag undrat länge - är det händelsevis du som finns på min Instagram och som har ett användarnamn som börjar på a? Som nyligen la ut en väldigt fin bild på en väldigt fin häst? Jag tror att du började följa mig i ungefär samma vända som jag började följa ett gäng härifrån, så jag antog att det var någon Buke-människa :p

Om bilden las ut igår är jag den skyldiga. :D

Jag försöker påminna mig själv om vad som verkligen är viktigt i livet när jag har en tendens att bli gnällig och fokusera på allt det jag inte har. Och då är sånt som ditt inlägg och gårdagens ridtur precis vad jag behöver. :bow:
 
Och förresten @Trollunge, det blev aldrig att vi åkte
Vad där wallballs för något? Vad är det för träningsform? Är det crossfit?
Tack för att du frågade något jag funderat på länge! Har aldrig kommit mig för att Googla vad wallballs är men alltid undrat, nu vet jag! :D

Härligt att se dig här igen förresten! :love:
 
Ok, Buke funkar inte så bra för mig den här morgonen... Vad jag försökte säga @Trollunge var att det aldrig blev av att vi körde upp mot ditt håll trots allt - vädret var nämligen för fint (vilket i och för sig var en trevlig anledning att låta bli) så vi stannade på sydkusten hela vistelsen! Bara så att du inte känner dig dissad :p Det ser dock ut som att jag kommer att göra ett nytt försök i början av september, hör av mig om det blir aktuellt med crossfit-intro då! :D
 
40 minuters träning på åkern med hästen ihop med kompisen och hennes ponny nu på morgonen :)

Idag fortsätter vi snickra på lekstugan. Ska försöka få till en promenad med hunden ikväll också :)
 
Ok, Buke funkar inte så bra för mig den här morgonen... Vad jag försökte säga @Trollunge var att det aldrig blev av att vi körde upp mot ditt håll trots allt - vädret var nämligen för fint (vilket i och för sig var en trevlig anledning att låta bli) så vi stannade på sydkusten hela vistelsen! Bara så att du inte känner dig dissad :p Det ser dock ut som att jag kommer att göra ett nytt försök i början av september, hör av mig om det blir aktuellt med crossfit-intro då! :D

Haha, självklart inte vi sa ju bara ifall att ni eventuellt råkar komma förbi typ ;) September kan nog nästan vara bättre, jättefullt på alla pass nu när det är sommarschema (mindre antal pass) och halvkasst väder :p Bara hör av dig :)
 
Jag har svårt att bli nöjd med hur mycket jag rör mig och har svårt att bli nöjd om det inte hamnar upp mot 220- 240 minuter promenad per dag. Jag har förstått att andra ser det som ganska mycket, mitt minimum är 200 minuter men då är jag aldrig nöjd. Jag har höga krav och en rastlös orolig själ, kan bli rastlös och vilja gå ut på promenad en kvart efter att jag precis kom in från en promenad på 70-80 minuter.

Men idag har jag tränat på att sitta lite still, jag satt på min mormor och morfars kolonilott ett bra tag efter förmiddagspromenaden och nu har jag suttit i soffan en stund och bara slappat, slötittat på TV och skrivit. Jag brukar ha svårt att sitta ner någon längre stund men det har gått ganska bra idag. Idag kommer aktiviteten enligt min mobil hamna på ca 220 minuters promenad och en sträcka runt 17,5-18 km. vilket är kort sträcka eftersom jag ofta är uppe i 20 km.

Jag har bestämt att sänka kraven lite på att det inte måste vara 20 km som minst för det är faktiskt ganska så mycket och det är verkligen inte varje dag man behöver gå så långt. Jag är inte lat om jag går mindre än 2 mil per dag.

Maten har gått bra, jag är nöjd över att jag ändrat min kost för på något sätt när jag släppte på spärr efter spärr blev det liksom lite för mycket av allt, smörgåsarna blev större och större och jag la till lite här och där och eftersom jag hade bestämt mig för att inte räkna kalorier så noga så underskattade jag mitt energiintag med minst 400 kcal/dag trots att jag är expert på kalorier. Men jag ville verkligen inte veta vad jag åt så jag bara öste på.

Det jag måste bli bättre på imorgon är regelbundenheten, jag äter inget mellan tre på eftermiddagen och åtta på kvällen. Det behövs ett mellanmål, jag kan gå och ta en bit vattenmelon då och då, småäta lite alltså, men målet är att lägga upp en hel portion med melon och äta som ett riktigt mellis, inte bara ta en bit här och en bit där utan sätta mig ner och verkligen äta. Det är målet imorgon.
 
Jag har svårt att bli nöjd med hur mycket jag rör mig och har svårt att bli nöjd om det inte hamnar upp mot 220- 240 minuter promenad per dag. Jag har förstått att andra ser det som ganska mycket, mitt minimum är 200 minuter men då är jag aldrig nöjd. Jag har höga krav och en rastlös orolig själ, kan bli rastlös och vilja gå ut på promenad en kvart efter att jag precis kom in från en promenad på 70-80 minuter.

Men idag har jag tränat på att sitta lite still, jag satt på min mormor och morfars kolonilott ett bra tag efter förmiddagspromenaden och nu har jag suttit i soffan en stund och bara slappat, slötittat på TV och skrivit. Jag brukar ha svårt att sitta ner någon längre stund men det har gått ganska bra idag. Idag kommer aktiviteten enligt min mobil hamna på ca 220 minuters promenad och en sträcka runt 17,5-18 km. vilket är kort sträcka eftersom jag ofta är uppe i 20 km.

Jag har bestämt att sänka kraven lite på att det inte måste vara 20 km som minst för det är faktiskt ganska så mycket och det är verkligen inte varje dag man behöver gå så långt. Jag är inte lat om jag går mindre än 2 mil per dag.

Maten har gått bra, jag är nöjd över att jag ändrat min kost för på något sätt när jag släppte på spärr efter spärr blev det liksom lite för mycket av allt, smörgåsarna blev större och större och jag la till lite här och där och eftersom jag hade bestämt mig för att inte räkna kalorier så noga så underskattade jag mitt energiintag med minst 400 kcal/dag trots att jag är expert på kalorier. Men jag ville verkligen inte veta vad jag åt så jag bara öste på.

Det jag måste bli bättre på imorgon är regelbundenheten, jag äter inget mellan tre på eftermiddagen och åtta på kvällen. Det behövs ett mellanmål, jag kan gå och ta en bit vattenmelon då och då, småäta lite alltså, men målet är att lägga upp en hel portion med melon och äta som ett riktigt mellis, inte bara ta en bit här och en bit där utan sätta mig ner och verkligen äta. Det är målet imorgon.

Jag tror du gör klokt i att få kontroll på det här behovet av att gå, dels av alla anledningar som du redan känner till men också för att när du börjar plugga så kommer du kanske inte ens ha tid att gå fyra timmar om dagen. Att slippa att ha ångest för att antingen inte hinna gå tillräckligt eller inte hinna plugga tillräckligt tror jag kan vara viktigt, för att börja studera på universitet kan vara nog så påfrestande ändå.
 
Jag har svårt att bli nöjd med hur mycket jag rör mig och har svårt att bli nöjd om det inte hamnar upp mot 220- 240 minuter promenad per dag. Jag har förstått att andra ser det som ganska mycket, mitt minimum är 200 minuter men då är jag aldrig nöjd. Jag har höga krav och en rastlös orolig själ, kan bli rastlös och vilja gå ut på promenad en kvart efter att jag precis kom in från en promenad på 70-80 minuter.

Men idag har jag tränat på att sitta lite still, jag satt på min mormor och morfars kolonilott ett bra tag efter förmiddagspromenaden och nu har jag suttit i soffan en stund och bara slappat, slötittat på TV och skrivit. Jag brukar ha svårt att sitta ner någon längre stund men det har gått ganska bra idag. Idag kommer aktiviteten enligt min mobil hamna på ca 220 minuters promenad och en sträcka runt 17,5-18 km. vilket är kort sträcka eftersom jag ofta är uppe i 20 km.

Jag har bestämt att sänka kraven lite på att det inte måste vara 20 km som minst för det är faktiskt ganska så mycket och det är verkligen inte varje dag man behöver gå så långt. Jag är inte lat om jag går mindre än 2 mil per dag.

Maten har gått bra, jag är nöjd över att jag ändrat min kost för på något sätt när jag släppte på spärr efter spärr blev det liksom lite för mycket av allt, smörgåsarna blev större och större och jag la till lite här och där och eftersom jag hade bestämt mig för att inte räkna kalorier så noga så underskattade jag mitt energiintag med minst 400 kcal/dag trots att jag är expert på kalorier. Men jag ville verkligen inte veta vad jag åt så jag bara öste på.

Det jag måste bli bättre på imorgon är regelbundenheten, jag äter inget mellan tre på eftermiddagen och åtta på kvällen. Det behövs ett mellanmål, jag kan gå och ta en bit vattenmelon då och då, småäta lite alltså, men målet är att lägga upp en hel portion med melon och äta som ett riktigt mellis, inte bara ta en bit här och en bit där utan sätta mig ner och verkligen äta. Det är målet imorgon.
Ja jösses ja, jag är nöjd med mina 6 km om dagen jag! Jag tror absolut att det tvånget är en bra grej att bearbeta, det måste ju ta enormt mycket tid också och orsakar massor av onödig stress.
 
Jag kände mig inspirerad och peppad på träning hela dagen - fram till sekunden jag klev in genom dörren till gymmet. Märkligt, det brukar vara tvärtom annars! Med detta oväntade motivationsfall blev det inget dunderpass direkt, men det var ändå skönt att vara där och få känna lite bultande muskler igen! Jag körde 500 m rodd som uppvärmning som vanligt och sedan militärpress, bicep curls, latsdrag med chin-grepp, latsdrag med brett grepp, front squats (finns det något svenskt namn på det?) och abductor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 754
· Visningar
56 135
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 072
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 119
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 081
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad äter ni för sill i påsk`?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp