Beach 2017 del II

Trött som en gris idag! Jag och hunden har varit ute på vår 20 minuters morgonpromenad iallafall :) Precis bryggt kaffe och kokar ägg som jag ska ha till frukost sen. Får bli en kopp kaffe innan jag väcker mina små barn :p

Idag ska jag rida unghästen på lunchen om inte vädret blir sämre. Annars får det bli ridning ikväll :) Kanske att jag måste jobba in lunchen, beror på vad bra dey flyter idag men det ska nog gå bra. Blir det inte ridning ikväll kanske jag springer någon km på bandet :)
 
Ang motivation.
För några år sedan valde jag att satsa all min tid på styrkelyft och jag hade ett uppsatt mål, att kvala till SM. Det var de som gjorde att min motivationen hölls uppe. För mig är det så viktigt att ha ett mål, annars har jag svårt att göra det där lilla extra. :grin:
 
Det regnar. Jag har sovit gott (!) och vaknade för en dryg timme sedan. Maken jobbar. Avkomman är hos svärföräldrarna. För en gångs skull tänker jag inte använda den här fria tiden till att träna, städa eller pyssla med något vettigt alls. Jag tänker äta frukost, ta min godispåse som jag aldrig åt upp igår och titta på film. :D
 
Första dagen på gymmet. Började med att jag inte kom in :angel:
Fick gå upp till receptionen och be om att bli insläppt. De aktiverade om kortet igen och vips så funkade det.

Körde ett lätt pass bara i cirkelträningen. Börja försiktigt kändes mest rätt. Var ändå inte länge sen jag födde barn och det kändes framförallt i magen. Jag klarade 65kg på en av deras magmaskin förut, nu var 15kg jätte jobbigt.

Jätte stolt att jag tog mig iväg.
 
Första dagen på gymmet. Började med att jag inte kom in :angel:
Fick gå upp till receptionen och be om att bli insläppt. De aktiverade om kortet igen och vips så funkade det.

Körde ett lätt pass bara i cirkelträningen. Börja försiktigt kändes mest rätt. Var ändå inte länge sen jag födde barn och det kändes framförallt i magen. Jag klarade 65kg på en av deras magmaskin förut, nu var 15kg jätte jobbigt.

Jätte stolt att jag tog mig iväg.

Jättebra att du börjar lugnt efter graviditet :) Framfall och problem med delade magmuskler mm vill man inte ha. Hur gammalt är ditt/dina barn? Jag har två barn på 5,5 år och 2,5 år :)
 
Jättebra att du börjar lugnt efter graviditet :) Framfall och problem med delade magmuskler mm vill man inte ha. Hur gammalt är ditt/dina barn? Jag har två barn på 5,5 år och 2,5 år :)

Hon fyller 8 mån den 24 augusti :)

Jag är inte helt otränad. Har tränat lite hemma men det är svårt att få till någon vettig motivation när bebis har en dålig dag och behöver sysselsättas var femte sekund :angel:

Träning med vikter/maskiner är dessutom mycket roligare :)
 
Hon fyller 8 mån den 24 augusti :)

Jag är inte helt otränad. Har tränat lite hemma men det är svårt att få till någon vettig motivation när bebis har en dålig dag och behöver sysselsättas var femte sekund :angel:

Träning med vikter/maskiner är dessutom mycket roligare :)

Nej det är inte helt lätt :p Jag tränar hemma med vikter pga ingen tid att åka iväg och jag kan träna trots att maken inte är hemma och har barnen. Men vi ska prova det lokala lilla gymmet och se om det funkar att ha med barnen dit :) Finns tv och lite leksaker åt dom så det vore rolig variation.
 
Jag är tillbaka efter 3 veckors uppehåll:banana:
22 juli var sista träningspasset, så fram till igår har veckorna bestått av att röja, städa och dekorera maskinhall. Bli fru ,där bröllopsfesten slutade runt 5 på morgonen. I helgen var vi på Österlen och Ystad på bröllopsresa. Så tiden har inte räckt till mer än någon enstaka löprunda och promenad. Igår började minstingen på inskolning, så otroligt lugnt att vara på förskolan och bara ha koll på 1 barn. Vilken lyx, när vardagen i vanliga fall består av 3 barn + valp :D

Igår mjukstartade jag upp min styrketräning med 1,2 km pw/jobb + 3 min rodd. Körde 1 set på ben på samma vikter som den 22 juli, samt 2 set på överkropp med samma vikter som 22 juli. Hade nog kunnat öka för jag har ingen träningsvärk idag vilket jag vanligtvis får :o :angel: Idag blir det nog en löprunda när mannen kommer hem, för vi har sol här :love:
 
Körde ett styrkepass på jobbgymmet idag med några kollegor, så himla kul! Gjorde lite Latsdrag, militärpress, knäböj och rodd efter några minuters uppvärmning på löpbandet. Sen tänkte jag gå o duscha men kollegorna utmanade mig först i plankan (gissa vem som vann? :angel:) och sen körde vi en skum övning som hette Sälen, som går ut på att man liksom gungar som en säl och gör omväxlande rygglyft och benlyft :D höll på att fnissa ihjäl mig och fick typ sendrag i röven :o
Vi ska köra igen nästa torsdag och då ska ena kollegan leda träningen! Hon har gått diverse pass regelbundet i ett par decennier så tror att det kommer bli lärorikt och kul! :bump:
 
Träningspass 2 efter en veckas sjukdom idag :) Värmde upp med rodd, sen chins, marklyft 5x5 på 65 kg och avslutade med lite olika typer av frivändningar på blygsamma 35 kg, lite teknikträning bara :)
Köpte förresten tejp i förra veckan efter att ha slitit upp sår på insdian av båda tummarna + några andra ställen efter mycket pull-ups och frivändningar, funkade hur bra som helst! Mycket skönare med tumgreppet när man tejpat :up: Tumgreppet är nämligen något nytt för mig, det är alltså att man lägger de andra fingrarna över och låser tummen runt stången vid ex frivändning och ryck för att minska risken att stången glider ur händerna. Kändes jättekonstigt först men nu känns det riktigt bra!
Tråkig grej: ont på ett nytt ställe nu tyvärr, hur jag nu kan ha det efter en veckas vila?! Iofs, upptäckte i slutet på förra veckan att jag kunde göra pistol squats så gjorde ganska många sådana ouppvärmd, kanske kan vara nåt med det :angel: Har ont i vänster höftböjare vid viktade knäböj :down: Alltid är det nåt :p
 
Vår PT var tvungen att ställa in dagens pass så jag gick ut på en promenad på lunchen istället och på grund av toppenväder blev det ytterligare en promenad efter jobbet. Första dagen på ett par veckor som jag kom upp i 10 000 steg. Var riktigt stressigt på jobbet så slappar lite extra ikväll med cava och indisk takeaway.
 
Följer dig på Insta nu ;) och snyggt ryck! :up:

Tack så mycket!!! :)



Igår körde jag ben på gymmet, knäböj och gående utfall.
Sen åkte jag med min jourgrupp i brandbilarna upp till friluftsgården och körde backintervaller uppför "djävulsbacken". Smart av mig att köra knäböj innan, mina ben var döda efter en runda. :banghead:
 
Blev en timmes lugn ridtur på unghästen ihop med kompisen och ponnytanten igår kväll så ingen löpning :)

Idag började jag dagen med att gå den lilla promenaden med vovven som vanligt. Gött att komma tillbaka till den vanan igen för jag hanterar trötta, tröga barn bättre efter att ha varit uppe och ute en stund innan jag ska dra upp dom ur sängarna :p Om ett par månader har jag väl morgonfodring av hästar igen också som ska göras.

Båda hästarna har vilodag idag så jag tänkte ta en promenad med vovven på lunchen och ikväll ska jag träna. Styrka + 10-15 min löpning får det nog bli :)
 
Veckan har börjat bra,måndag axeldag, tisdag ben och igår rygg. Burpees på tid efter varje pass. Skönt att ta ut sig till det sista innan man åker hem:p

Blir vila idag. Ska kanske göra det sista på tatueringen och så ska bilen köras iväg på service.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 398
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 108
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 177
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 168
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp