Bedlingtonterrier hur är dem?

paradiset

Trådstartare
Visst har vi en eller två ägare här till rasen? Å nån av er har haft pudel?

Jag har ju haft en vinthundsmix och älskar mycket av hur dem är medans vissa saker åtminstone hos den individen inte passade ihop i vår familj just då. Han gav upp liksom när hans små fina signaler inte gick fram och vände mycket stress inåt.
Pudelmixen vi har är allt jag önskar men lite för flamsig lite för långt upp i åldern, tänker inte efter före han gör något ( bra ibland dock ) och tja..jag känner att en mix av dessa två hundars egenskaper hade varit det bästa...Men bedlington har ju inte pudel i sig och pälsfrisyr är ju bra mycket mer begränsat än hos pudeln som klär i allt...

Så ös på info om hur er individ är att leva med! Hittar inte tillräcklig info tycker jag. Hur är pälsen att sköta, tovar den lätt? Hur ser de ut utan fårfrisyren?
 
Jag har varit dagmatte åt en. Och det var en riktigt mjuk och trevlig kille. Inga problembeteenden bara enkel. Dock var han inte så lättmotiverad. Vet att ägaren försökte träna en del lydnad och agility med honom och han var aningen seg. Jag har bara honom som erfarenhet men jämfört med pudlar så är pudlarna betydligt roligare hundar om man jämför med denna. Pudlar brukar det vara fart på och dessutom lätta att lära och träna med :)
 
Jag har bedlington numera. Även @Elementary har en.

Min hane är nu 2 år. Han passar perfekt i vår familj. Han är träningsvillig när det passar mig, om än inte med en motor som går i timmar. Vi tränade mer aktivt första året. Nu blev jag sjuk förra hösten och orken har varit dålig så det har blivit väldigt sporadiskt. Trots det debuterade vi rallylydnad nu o höst, tränade 5 gånger före och ficl 2 godkända varav 1 bra resultat. Han har inget problem att hänga med på familjens upptåg, är bra med barnen och övriga små och stora djur hemma på gården. Pälsen är nästan identisk med min gamla mellanpudel, rätt luftig. Min storpudel hade tätare päls som jämförelse. Den tovar väl lite men att borsta typ varannan vecka funkar fint.

Jag har inte lyckats ladda upp bilder nu sen photobucket vart knas, men jag klippte ner min i våras och det växer rätt bra. Hade jag sparat lite päls hade han varit redo för utställning i sommar, men nu är det först i höst som det är aktuellt.

Vi är väldigt nöjda med vårt rasval. Jag blir lite less på pälsvården ibland men behöver bara träffa rn hund som fäller, eller stryka på nyklippta öron med fluffig boll på slutet så uppskattar jag den igen. Värt att nämna är dock att min har lite problem med klåda.
Är det något speciellt du undrar över?
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 945
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp