Bedöma om katt trivs ensam eller ej?

Liten försöker ur alla vinklar och på alla vis få hälsa på nykomlingen. Har även rullat runt på golvet, kastat runt leksaksmöss och närmast gått runt och "hej, hallå, här är jag - kom och häääälsa!"

Minis respons är att med en oberörd min ligga kvar i klätterträdet, överseende totalignorera det korthåriga spinket som uppenbart har nån slags bokstavskombinationsdiagnos och - gäspa stort... Dvs bete sig så utstuderat överlägset nonchalant som bara katter kan.

När spinket inte ser tjuvkikar Mini dock. Och inte en sur min från nån av fröknarna än. Förutom när Liten råkade hoppa upp rakt i ansiktet på Mini. Då väste (knappt fräste) Mini, Liten frös i rörelsen och smög sakta därifrån. De ligger och sover i samma rum osv. Men har inte nosat än.

Den stora svarta lufsen (hunden) är lite läskig än dock. Den ställde sig (hastigt må erkännas) upp när hon skulle gå förbi. Minis förslag är att den svarta lufsen kan leva med sina kompisar vargarna i skogen eller att vi säljer den. Genast!


Än går det med andra ord lysande.
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 866
Senast: AnneB
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 074
Senast: monster1
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 181
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp