ankic

Trådstartare
Någon som kan svara på om det är värt att köpa denna sadel som har lite defekter.
1. Buntningen är lös från bommen på ena sidan 2. Ett par klammer behöver ersättas,

Är det stora jobb ? Dyrt?

Tacksam för svar
 
Sv: Beg.sadel

Är sadeln ihopsatt med häftklammer så är det inte mycket till sadel...

Vad är det för märke?
 
Sv: Beg.sadel

Ingen aning vad det är för märke . Såg annonsen på blocket. Jag letar efter en sadel som min 5-åring kan rida i .På en westernsadel så finns det ju hornet att hålla i . Till saken är att den inte kommer att användas många gånger som det ser ut nu är lill tjejen inte speciellt intresserad av hästar) Tänkte inte lägga ut alltför mycket pengar , men man får väll vad man betalar för . Kanske en barbacka pad skulle vara bättre
 
Sv: Beg.sadel

En barnsadel som inte används så mycket och endast av mycket lätt ryttare behöver inte kosta så mycket, hööks och börjes har små westernsadlar för en liten peng.

För en vuxen ryttare som rider dagligen så ska man köpa en riktig sadel, främst för hästens skull men även för sin egen, billiga westernsadlar kan vara farliga att rida i, de håller helt enkelt inte.
 
Sv: Beg.sadel

Vad är "buntningen" ? Beroende på vad du menar så kan ju det ha inverkan på säkerhet och användning! Förklara!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
436
Senast: misswilma
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
557
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: lilstar
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
495
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp