Begravningskläder till gravid

Comatose

Trådstartare
Min sambos vän har gått bort och jag behöver en svart klänning till hans begravning, men jag hittar inget fint... Jag vill att den ska täcka armarna (minst 3/4) och gå ner över knäna. Och så vill jag också kunna använda den som amningsklänning senare. Har ni några tips? Jag har bl a kollat på Boob och Ellos!
 
Svår kombo med gravid, begravning och sen funka till amning, men nått sånt här kanske?


14215441-9om67GM0.jpg

16113506-HDNDEHK4.jpg


15202622-oJ0uRX6K.jpg


Alla tre finns på bonprix.
 
Min sambos vän har gått bort och jag behöver en svart klänning till hans begravning, men jag hittar inget fint... Jag vill att den ska täcka armarna (minst 3/4) och gå ner över knäna. Och så vill jag också kunna använda den som amningsklänning senare. Har ni några tips? Jag har bl a kollat på Boob och Ellos!
Jag var också tvungen att gå på begravning när jag var höggravid och löste det med att ha svart kjol och ett svart linne och en kofta över. Nu är det många år sedan men jag hittade inget annat lämpligt då.
 
Vilka bra klänningar ni hittade!

@Gnist Den sista funkar nog bra att amma i, de andra är nog lite mer av typen som man måste baxa av hela klänningen för att få fram titsen? Ska kolla upp den och @niphredil :s klänning som också var himla fin!

Har ingen kjol som passar gravidmagen heller tyvärr, och det känns så trist att köpa nåt man bara använder en gång, men bra förslag annars @Snurrfian och @WBanna
 
Om man börjar få hyfsat stor mage tycker jag att klänningar med resår eller liknande i midjan som de Gnist visade upp blir helknasigt... Rosen-knoppens och niphredils förslag var fina!
 
Ja, måste du ha helsvart? Och är det en hel klänning som är aktuellt eller kan du tänka dig tvådelat (det öppnar ju upp för väldigt många förslag där du har mer användning för kläderna vid andra tillfällen). Jag tycker det är mycket sällan man ser helsvart på begravningar numera.
 
Ja det är ju så olika det där, vad man tycker att man kan ha. men jag kör svart på begravning. Det känns bäst för mig! Prickigt eller vitt skulle jag inte gå i. Magen är gigantisk tyvärr, så kan inte köra vanliga byxor heller och de enda svarta gravidbyxorna jag har är jeans, inte heller så snyggt...

Insåg också att jag har beställt från bonprix en gång tidigare och grejerna dök inte upp på flera veckor. På så sätt vore det ju smidigast om det var en fysisk butik, eller i alla fall webbshop i Sverige.

Mörkblå klänning skulle kanske kunna funka i alla fall @Miks och en sån kanske jag har här någonstans, hmm... Mörka strumpor på det så kanske vi är hemma sen!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 946
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp