Behov på fel plats

engill

Trådstartare
Hej!
För ca en månad sen tog vi hem två honkatter som länge bott i ett stall under lite trista omständigheter. De har acklimatiserat sig otroligt bra och det känns som att de har bott hos oss hela livet. Lådan gick på från dag 1 och de har nu lärt sig att ställa sig vid dörren när de vill gå ut och göra sin behov (skönt tycker husse och matte som slipper städa kattlådan varje dag:up:). Ett litet problem som uppstått är dock att de har valt att placera sin toalett precis i kanten på vår gräsmatta (som vi delar med de andra i huset). Hela gräsmattan är grön och fin förutom denna fläck (som växer sig allt större) :D finns det något vi kan göra för att de ska göra sina behov någon annanstans? Bakom huset finns ett stort skogsparti så det finns utrymme.
 
Hej!
För ca en månad sen tog vi hem två honkatter som länge bott i ett stall under lite trista omständigheter. De har acklimatiserat sig otroligt bra och det känns som att de har bott hos oss hela livet. Lådan gick på från dag 1 och de har nu lärt sig att ställa sig vid dörren när de vill gå ut och göra sin behov (skönt tycker husse och matte som slipper städa kattlådan varje dag:up:). Ett litet problem som uppstått är dock att de har valt att placera sin toalett precis i kanten på vår gräsmatta (som vi delar med de andra i huset). Hela gräsmattan är grön och fin förutom denna fläck (som växer sig allt större) :D finns det något vi kan göra för att de ska göra sina behov någon annanstans? Bakom huset finns ett stort skogsparti så det finns utrymme.

Gräver de sönder gräsmattan eller varför blir fläcken förstörd?
Har du testat att ordna kattlåda utomhus?
 
Lägg hönsnät över fläcken. Katter brukar tycka att det är obehagligt att gå på nät och särskilt att krafsa i det. Gräset kan växa ändå.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 142
Övr. Katt Hej Om två veckor ska jag hämta fyra kattungar. Då är de tolv veckor. De ska veterinärbesiktigas innan jag hämtar dem så jag vet att de...
Svar
4
· Visningar
1 342
Senast: Sol
·
Fritid (Gammal användare som känner behov av att vara lite mer anonym). Köpte för några år sedan ett hus tillsammans med min familj som vi...
Svar
15
· Visningar
3 325
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp