Behöver tips på kvinnliga artister

Alltså, jag föredrar ju den där framför valfri metallåt eller exempelvis Zara Larsson som jag har jättesvårt för. Så beroende på alternativen så! :angel:

Min kollega motiverade med ”den är ju så vulgär. Sen lyssnar hon på random kvinnoförnedrande manlig hip-hop artist :confused:

Personligen har jag svårt för söndersamplad autotunad mainstream radiomusik som bara mal i mitt huvud.

Då brukar jag kontra med Jokkmokksjocke eller nåt annat galet för att make a point :angel:
 
Gillar man soft så varför inte Anna Ternheim?

Ingen kan påstå att First aid kit inte är typ musikaliska genier heller.. så musikaliska och så tight stämsång!
 
Så, nu har jag slängt ihop en lista ur mitt bibliotek. Den kunde ha blivit mycket längre, men jag kände att det var lite onödigt att lägga in hela album...
Jag har ganska bred musiksmak så det är en vild blandning av genrer, men förhoppingsvis finns det något som tilltalar.

Hoppas att det går bra att länka såhär, annars får ni hojta till så skickar jag den i ett PM istället. Ropar på @Elementary och @Red_Chili eftersom ni ville ha länk :D
Spellista
Har bara hunnit skumma namnen (ska skriva en lista med alla namn jag fått) men hittade ju min kära katethegreat19, numera känd som Erutan! Jag minns det som igår när jag för nio år sedan knarkade hennes musik på Youtube! Synd att hon raderat de flesta av sina videor från den tiden. Det var så sjukt intressant att få se bakom kulisserna hur hon spelade alla de där instrumenten och spelade in allt i sin klädkammare. :love:
 
Kajsa&Malenas Historier från en väg är över 30 år gammal men jag älskar den fortfarande!
Innan dess spelade de i Tant Strul som jag också tycker gjorde mycket som fortfarande håller, särskilt albumet Jag önskar dig.

Älskar Patti Smith och P J Harvey som blivit nämnda tidigare.

Någon nämnde Nina Ramsby men han heter numera Nino. Inte för att musiken blir sämre för det, det var bara en formfråga.
 
Jag har Tina Turner i lurarna ibland. Bra rivig röst. Och sen har jag Emma Shapplin för att rysa av hennes känsla och röst.
 
Dess album är mina favoriter när det gäller kvinnliga artister!

Tracy Chapman - jag kan faan inte välja, ALLA är bra!
Veronica Maggio - Satan i gatan
Melissa Horn - Säg ingenting till mig
Ellie Goulding - Halcyon
Carrie Underwood - Storyteller
Lily Allen - It's not me, it's you
Kelly Clarkson - Stronger
Adele - 21

Sen finns det ju såå många fler bra artister men där jag väljer ut guldkorn ur albumen och inte lyssnar på hela albumen. Ex Silvana Imam, Beyonce, Demi Lovato, Selena Gomez, Taylor Swift, Lady Gaga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp