Beräknade fölningar 2018

Mars
20 WW Ibrizaa e. MPA Giuliani -Naizaak Dräktig med Thee Fifth Element (kimmis87)
28 Utilda e. Tagg - Vasall dräktig med Porter (thoora)

April

1 Tulci e. Corland dräktig med Oralndo e. Heartbreaker (pews1972)
9 Sportschau e. Lacantun xx - Esclavo xx dräktig med Kannatol e. Kannan - Stakkatol (Loobah)
11 Catch Ya e. Last Liberty - Anart (f.2) dräktig med Cristallo II e. Cornet Oblensky - Cassini I (Fritidsryttare)
11 Minerva e. Vivaldi K - Magini dräktig med Contendro I (sona)
12 Sugarfoot Sally e. Cornetto - Maraton dräktig med Action Man Ask Z (Grynet12)
13 Madonna e. Briar - Nebraska dräktig med Casanova Hästak (Donatella)
14 Winette e. Rubiquil - El Corona dräktig med Hesselhøj Donkey Boy 1335 (DressageNerd)
18 Livonija e. Legato - Velurs dräktig med Calidos Son (sona)
19 Cuba (sv rp) e. Orchis Frivaldi dräktig med FS Mr Right (tysk rp) (pews1972)
19 Fastlightning e. Fast Photo - Muscles Yankee dräktig med Marion mad Money (sookie)
24 Thea Tabac e. Troll Kos - Mogum dräktig med Ulvsås Zico (Salandge)
28 Heide Glänza af JBP e. Sir Donnerhall 1 - DiMaggio dräktig med Dalwhinnie 1180(Ottisen)
KE Patrycja e. Pakistan - Plannja dräktig med Classic Miracle e. Shanghai EA - Classica (Cornelia)
Willow SvRP, dräktig med Welsh Cob-hingsten Gwynfaes Gomer. (Ramona)

Maj
8 Jazzdance e.Clever Hill Q - Jazz dräktig med Springbank II VH (Tramp)
10 Poohlia (sv rp) e Veronas Gerswin dräktig med FS Mr Right (tysk rp (pews1972)
10 Celia e. Lambourgini - Ceylon dräktig med Sibelius 1315 (Görel)
10 Friendly e. Rite On Line - Giant Chill dräktig med Formula One (sookie)
12 Mosegårdens crown jewel e. Carson ask- limebrand. Dräktig med Hooch DK. Fölet är sålt i magen så stoet är hos köparen så är bara uppfödare.
16 Edith e. Le Mistral - Capriccio dräktig med Cristallo II (sona)
20 Fuxsy e. Skaffer Brunen - Toddy dräktig med Farmbaron (sookie)
23 Flickering Fame e. Lord Z - Voltaire dräktig med I´m Special de Muze(Moffsan)
23 Elvira (45) e. Electro u. Gibraltar. Dräktig med Mr Vain (vicky417)
25 Delphi-Rose e. Wup - Hofnar (Kwpn) dräktig med Cashmere (Cashmere)
25 KA Kornelia e. Metro u. Kanoria dräktig med Thee Fifth Element (Cornelia)

Juni

3 Lizette GG e. Certus NL ue. Rubiquil dräktig med Franklin (DressageNerd)
13 Bj'Ambere e Ampere-Roosvelt-De Niro dräktig med Total Hope (Miaa)
13 Cajsa Cavat e.Claudius RP 176 - Le Mans xx dräktig med Del Piero (Tysk RP-hingst) (Nougat)
19 Michalieta e: Michellino DVE - Ahorn dräktig med Gisbourne (Diabetikern)
24(26) Verona e. Corland - Aram dräktig med Emerald van't Ruytershof

Juli
4 Azalea e. Cathageno ue. Robin Z dräktig med Big Star (l8p8)
 
Min Madonna hade tyvärr inget foster kvar vid 90 dygn, så ännu ett år då det har absorberats! Kliar mig i huvudet då hon tar sig fint och det löper på bra men vid ca 90 dygn inget kvar. Tog bakterieprov inför årets säsong och där fanns inget, frågan ät om det är lönt att försöka mer eller man helt enkelt få köpa sig en ungdom istället. En del säger byt seminstation och prova ett år till och andra låt det vara- något i hennes kropp säger till att hit men inte längre går det. Får fundera vidare ett tag till. Men min pålle försvinner från ovan lista i alla fall. Lycka till alla ni andra!
 
Mars
11 WW Ibrizaa e. MPA Giuliani -Naizaak Dräktig med Thee Fifth Element (kimmis87)
28 Utilda e. Tagg - Vasall dräktig med Porter (thoora)

April

1 Tulci e. Corland dräktig med Oralndo e. Heartbreaker (pews1972)
9 Sportschau e. Lacantun xx - Esclavo xx dräktig med Kannatol e. Kannan - Stakkatol (Loobah)
11 Catch Ya e. Last Liberty - Anart (f.2) dräktig med Cristallo II e. Cornet Oblensky - Cassini I (Fritidsryttare)
11 Minerva e. Vivaldi K - Magini dräktig med Contendro I (sona)
12 Sugarfoot Sally e. Cornetto - Maraton dräktig med Action Man Ask Z (Grynet12)
13 Madonna e. Briar - Nebraska dräktig med Casanova Hästak (Donatella)
14 Winette e. Rubiquil - El Corona dräktig med Hesselhøj Donkey Boy 1335 (DressageNerd)
18 Livonija e. Legato - Velurs dräktig med Calidos Son (sona)
19 Cuba (sv rp) e. Orchis Frivaldi dräktig med FS Mr Right (tysk rp) (pews1972)
19 Fastlightning e. Fast Photo - Muscles Yankee dräktig med Marion mad Money (sookie)
24 Thea Tabac e. Troll Kos - Mogum dräktig med Ulvsås Zico (Salandge)
28 Heide Glänza af JBP e. Sir Donnerhall 1 - DiMaggio dräktig med Dalwhinnie 1180(Ottisen)
KE Patrycja e. Pakistan - Plannja dräktig med Classic Miracle e. Shanghai EA - Classica (Cornelia)
Willow SvRP, dräktig med Welsh Cob-hingsten Gwynfaes Gomer. (Ramona)

Maj
8 Jazzdance e.Clever Hill Q - Jazz dräktig med Springbank II VH (Tramp)
10 Poohlia (sv rp) e Veronas Gerswin dräktig med FS Mr Right (tysk rp (pews1972)
10 Celia e. Lambourgini - Ceylon dräktig med Sibelius 1315 (Görel)
10 Friendly e. Rite On Line - Giant Chill dräktig med Formula One (sookie)
12 Mosegårdens crown jewel e. Carson ask- limebrand. Dräktig med Hooch DK. Fölet är sålt i magen så stoet är hos köparen så är bara uppfödare.
16 Edith e. Le Mistral - Capriccio dräktig med Cristallo II (sona)
20 Fuxsy e. Skaffer Brunen - Toddy dräktig med Farmbaron (sookie)
23 Flickering Fame e. Lord Z - Voltaire dräktig med I´m Special de Muze(Moffsan)
23 Elvira (45) e. Electro u. Gibraltar. Dräktig med Mr Vain (vicky417)
25 Delphi-Rose e. Wup - Hofnar (Kwpn) dräktig med Cashmere (Cashmere)
25 KA Kornelia e. Metro u. Kanoria dräktig med Thee Fifth Element (Cornelia)

Juni

3 Lizette GG e. Certus NL ue. Rubiquil dräktig med Franklin (DressageNerd)
13 Bj'Ambere e Ampere-Roosvelt-De Niro dräktig med Total Hope (Miaa)
13 Cajsa Cavat e.Claudius RP 176 - Le Mans xx dräktig med Del Piero (Tysk RP-hingst) (Nougat)
19 Michalieta e: Michellino DVE - Ahorn dräktig med Gisbourne (Diabetikern)
24(26) Verona e. Corland - Aram dräktig med Emerald van't Ruytershof

Juli
4 Azalea e. Cathageno ue. Robin Z dräktig med Big Star (l8p8)


Insåg att jag hade räknat fel när jag kontrollräknade häromdagen. Hon är beräknad till 11e mars, så det är ju bara 2 månader kvar nu! Men som förstföderska så räknar jag med att hon går över!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: tornblomma
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
504
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: netschjen
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp