Bestämma storlek på boxarna...

HannaZ

Trådstartare
Håller ju på att bygga ett litet stall. Utrymmet där boxarna ska vara är 5,60 brett. När panel och mellanvägg räknats bort är där 5.50 att fördela på två boxar.
I nuläget ska där bo D-ponny och shettis men jag vill inte göra en ren shettisbox utan den minsta måste vara minst 2.50 bred.

Nu har vi spånat på att göra båda boxarna lika stora istället. Resultatet blir ju dock i nuläget att den lilla får oproportionerligt stor box jmf m den stora.

Alternativ till innermått är:
A.
2,75 x 3,55 = två lika stora på 9,75 m2 var.

B.
2,50 x 3,55 = 8,88.
3,0 x 3,55 = 10,65

Vilken alternativ hade ni valt?

Här är den potentiella inredningen, lutar åt att sätta slagdörrar trots allt. Det går ju att förlänga den ena sidodelen vid behov men symmetriskt är ju snyggast.


DSC_0045.jpg
 
Håller med jag också, snyggast och vid ev. försäljning kanske du tappar intressenter med en liten box. 9,75 kvm är ju dessutom långt ifrån litet för en D-ponny och jag tror inte hästen själv känner så stor skillnad gentemot 10,65 :)
 
Håller med jag också, snyggast och vid ev. försäljning kanske du tappar intressenter med en liten box. 9,75 kvm är ju dessutom långt ifrån litet för en D-ponny och jag tror inte hästen själv känner så stor skillnad gentemot 10,65 :)

Precis.
9.75 kvm är ju godkänt för storhäst också, så det är en bra och sannolikt den snyggaste lösningen.
 

Liknande trådar

C
Hästmänniskan Hej! Är i full färd med att bygga om ladugård till stall men utrymmet är begränsat och prioriteringar måste göras... Ska få plats med...
2
Svar
32
· Visningar
4 650
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp