Betäckningar 2017

Vi har också inseminerat ett sto idag, seminen kom igår kväll drån dk.. Märkligt hur stona alltid prickar lördagar och midsommarafton :p Slår aldrig fel
2 ston dräktiga än så länge, med Contendro I och Calidos Son. 2 inseminerade som inte blivit dräktiga.. 1 inseminerad men ej kollad än..

Funderade också rätt länge på Calido´s Son men han var så himla stökig på bruksprovet så vågade inte lägga på mitt nya sto som jag inte riktigt hade lärt känna då. Vad har du lagt honom på? :love:
 
Jag har beäckt tre ston i år och resultatet är
Otradnoe (Adams Hall - Meadow Road) dräktig på ett försök på fryst med hingsten Muscle Massive, superroligt då han leder treårsrankningen i USA i år
Emiloma S (Douglas- Libero H) dräktig på ett försök med Crusador 1258 (färskt transport)
Prizma (Pessoa VDL- Irco Marco) Är inseminerad med Kannan (fryst) och ska kollas den 5/7 Hoppas hoppas
 
Catja fortsatt dräktig 45 dygn igår kväll med Cristallo. Tysken tom och inte på väg in i brunst heller. Hon ska semineras en sista gång för min egen skull, då har jag gjort allt jag kan, men när inte ens brunsterna funkar så känns det rätt lönlöst.
 
Vilka dygn kollar ni era ston? Är det ngn vits med att kolla innan vecka 45 (konstaterat dräktig på16 dagar)? Tänkte mest på att det är väl då man kan försäkra? Tycker jag ser massa som kollar runt 30 men det är väl då de är som känsligast för stress?
 
Vilka dygn kollar ni era ston? Är det ngn vits med att kolla innan vecka 45 (konstaterat dräktig på16 dagar)? Tänkte mest på att det är väl då man kan försäkra? Tycker jag ser massa som kollar runt 30 men det är väl då de är som känsligast för stress?
Jag kollar mina dygn 16, 30, 45 och 90. Då spiller man ingen tid om det är borta på dygn 30 utan kan förhoppningsvis seminera om. Försäkrar på 45 dygn. Vet många som låter sina ston stå kvar på stationen till 30 dygn innan de tar hem dem.
Undantaget är om det är sista semineringen för säsongen och man ändå inte hinner betäcka om, då hade jag kunnat kolla 16/45/90 dygn.
 
Nu hoppar jag också in i tråden,.då vi ska betäcka om Cajsa :love:

Ska få en PG-spruta på söndag och tillbaka på måndag till stationen.

Ska semineras med Leuns Velds Lord :)

Hoppas hon tar sig lika lätt som förra året.
Cajsa är e.Claudius - Le Mans xx - Rockad
 
Vilka dygn kollar ni era ston? Är det ngn vits med att kolla innan vecka 45 (konstaterat dräktig på16 dagar)? Tänkte mest på att det är väl då man kan försäkra? Tycker jag ser massa som kollar runt 30 men det är väl då de är som känsligast för stress?

Har kollat dygn 17 och 42 hittills. Efter senaste kollen fosterförsäkrade vi. Kommer att kolla nästa gång runt dygn 88-89. Tycker det absolut är en vits att kolla efter dygn 16, har fått höra att mellan dygn 20-40 är det störst risk att stoet resorberar. Att det blev dygn 42 för oss beror på vi var bortresta under dygn 30-35..
 
Funderade också rätt länge på Calido´s Son men han var så himla stökig på bruksprovet så vågade inte lägga på mitt nya sto som jag inte riktigt hade lärt känna då. Vad har du lagt honom på? :love:

Har lagt honom på ett litet lettiskt sto :) (hästen på min profilbild) Pappan heter Legato och bakom där är Leonid-Cantus. Bryr mig egentligen inte riktigt om att unghingstar är stökiga på bruksprovet, tycker det faller sig ganska naturligt på en unghäst med massa hormoner i kroppen ;) Men visst är han fin, ska bli intressant att se hur han har förärvt sig om ett par år :)

Idag kom den frysta seminen som vi beställt på Ninyon.. Den skickades från Tyskland i tisdags och kom fram idag, så vi har fått lov att tina upp ett strå för att se att den fortfarande är ok, annars får vi två nya doser.. Tydligen hade transportfirman blivit hackade så det har nog varit lite strul med vissa utlandsskick. Vi fick 8 strån per dos, känns ganska givmilt? Har för mig att det brukar vara 4-5 strån per dos.
På måndag är det dags att kolla äldsta stoet om hon är dräktig med Cristallo II :nailbiting:
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 090
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 889
Senast: Freazer
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
269
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp