Betäckningar 2017

Krax är fortsatt dräktig på dygn 49. Fölet i magen är sålt och mamma häst kommer åka till köparna om ett par veckor.
Vad tror ni om att sätta in i kontraktet att fölet måste döpas på ett visst sätt då alla mina ston har ett tema? Jag kommer stå kvar som ägare på fölet till 10% tillsvidare.
Jag vill gärna att mitt tema ska fortsätta.
 
Lite som väntat så hade Kimbi resorberat vid förra veckans dräktighetskoll. Vi sprutade igång henne då för ett sista försök denna säsong. Var lite nojig att vi inte skulle hinna innan Dragon Welt skulle till unghäst-VM, men idag inseminerades hon. Transporten till VM fick invänta DW för att han skulle göra en insats ;). Nu hoppas jag att det finns en liten vinnare där som kan vända detta dyra sommarbete till något väldigt bra :). I annat fall kan man inte säga att jag inte försökt i alla fall.
 
Krax är fortsatt dräktig på dygn 49. Fölet i magen är sålt och mamma häst kommer åka till köparna om ett par veckor.
Vad tror ni om att sätta in i kontraktet att fölet måste döpas på ett visst sätt då alla mina ston har ett tema? Jag kommer stå kvar som ägare på fölet till 10% tillsvidare.
Jag vill gärna att mitt tema ska fortsätta.

Kommer du stå kvar som uppfödare på fölet eller kommer den nya ägaren stå som det? Står du som uppfödare har du rätt att döpa fölet men lättast är väl att prata med köparna och komma överrens med dem :)
 
Krax är fortsatt dräktig på dygn 49. Fölet i magen är sålt och mamma häst kommer åka till köparna om ett par veckor.
Vad tror ni om att sätta in i kontraktet att fölet måste döpas på ett visst sätt då alla mina ston har ett tema? Jag kommer stå kvar som ägare på fölet till 10% tillsvidare.
Jag vill gärna att mitt tema ska fortsätta.

Jag brukar vara ganska liberal i de fallen. Har många uppfödningar som varit sålda tidigt (i magen eller som nyfödda) där köparen fått välja namn efter mitt godkännande. Utanför mitt tema då, men med en önskan om att de ska ha det i åtanke iaf :).
 
Nepp, inget släppt ägg idag. Får se om det blir ett nytt försök senare i veckan. Hennes cykel verkar ha ballat ur lite efter resorbtion+igångsprutning. DW är ju dock på Unghäst-VM nu så semin från honom kan man nog inte få tag på. Synd att man inte kunde få ett skolboksexempel som första gång som uppfödare.
 
Äntligen! Mitt sto tog sig förra gången. Idag så ska vi in för första koll. :banana:

Såg ut som om jag vart tvungen att byta hingst mitt i men hade enorm tur och fick reda på plats att hingsten jag valt från början fanns tillgänglig och då tog det skruv :)
 
Och jag får tyvärr inte glädjas. Idag hämtar jag hem Kimbi. Hon vill inte brunsta om trots att hon stått bredvid hingst över helgen. Veterinären har gett upp för i år. Hennes cykel blev hel urflippad efter resorbtion och nu finns det ingen tid kvar. Väldigt tråkigt. Nu vet jag i alla fall att hon kan bli dräktig så vi får väl se om jag gör ett nytt försök någon annan gång.
 
Grattis @cirkus :D Glad för din skull.
Alla mina fyra är dräktiga på allt mellan 43 och 95 dygn. Dock är den sista faktiskt såld men står kvar med sin fölunge tills runt jul/nyår.
Alla blev dräktiga på första försöket och alla utom en behövde till och med endast ett skick. Jag har förstått på folk att det har varit ett tufft år. Håller min tummar och tår för er övriga!!
 
Vi har också fått ge upp. Stått på station sedan maj så vi har också haft ett dyrt sommarbete :crazy:. Likadant förra sommaren, kunde köpt en åring för pengarna istället :(.
 
Vi har också fått ge upp. Stått på station sedan maj så vi har också haft ett dyrt sommarbete :crazy:. Likadant förra sommaren, kunde köpt en åring för pengarna istället :(.
Känner med dig :heart. Tråkigt att det inte tog sig i år heller. Ett år kan man ju kanske ha otur, men inte två...
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 104
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 902
Senast: Freazer
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
273
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp