Betäckningar 2017

Tora tom på 17 dygn och Marmeta tom på 30 dygn men Adeleine dräktig med Dalwhinnie på 30 dygn. Sista försöket på tora och Marmeta.
 
Himla glad idag att Leia är dräktig med Big Star. Det är ju inte jag som ska ha henne i fortsättningen, efter att årets föl är avvand, men jag blir ändå glad över att hon tog sig på första försöket när jag sålt henne som avelssto. :) Vet som inseminerade henne, har inseminerat ett sto till med Big Star i år, även det stoet tog sig på första försöket, så han verkar ju ha bra semin.
Det blir ganska sen fölning, men hon ska gå tom efter det och sedan betäckas igen 2019.
 
Jag vågar knappt skriva det men tysken är dräktig på 18 dygn med Casanova.. Känns helt overkligt! Jag hade ju gett upp för gott men så frågade min stallägare om vi ändå inte skulle försöka en sista gång med en ny hingst som funkat väldigt bra under säsongen.
Det är lång lång väg kvar men att hon över huvud taget är dräktig känns som en enorm seger.
 
Jag vågar knappt skriva det men tysken är dräktig på 18 dygn med Casanova.. Känns helt overkligt! Jag hade ju gett upp för gott men så frågade min stallägare om vi ändå inte skulle försöka en sista gång med en ny hingst som funkat väldigt bra under säsongen.
Det är lång lång väg kvar men att hon över huvud taget är dräktig känns som en enorm seger.


Härligt!!!
Såg att nån uppgiven uppfödare fått sitt Escudosto dräktigt på fb och tänkte att det nog var du :p
Stort grattis, håller tummarna att det håller kvar och blir en frisk fölunge nästa sommar :D
Vi har en Casanovafölunge i år, han är fantastiskt fin :love:
 
Härligt!!!
Såg att nån uppgiven uppfödare fått sitt Escudosto dräktigt på fb och tänkte att det nog var du :p
Stort grattis, håller tummarna att det håller kvar och blir en frisk fölunge nästa sommar :D
Vi har en Casanovafölunge i år, han är fantastiskt fin :love:
Tack, ja det var jag det! :D Som sagt, det känns helt overkligt men jag hoppas och ber till högre makter att hon får behålla det :)
 
Jag vågar knappt skriva det men tysken är dräktig på 18 dygn med Casanova.. Känns helt overkligt! Jag hade ju gett upp för gott men så frågade min stallägare om vi ändå inte skulle försöka en sista gång med en ny hingst som funkat väldigt bra under säsongen.
Det är lång lång väg kvar men att hon över huvud taget är dräktig känns som en enorm seger.
Så himla roligt, grattis igen! Trägen vinner som dom säger. :up:
 
Adeleine fortsatt dräktig på 45 dygn med Dalwhinnie
Tora fortsatt dräktig på 17 dygn med Tangen Scott och ska kollas på 30 dygn den 18 september och då ska även Marmeta kollas på 17 dygn med King Louie så nu håller vi tummar och tår att det ska ta sig detta skitår :devil:
Gratulerar alla som fått sina ston dräktiga i år och håller även tummar på dom som har några besök kvar på seminstationerna :)
 
Dräktig på första försöket och allt har sett så bra ut hela vägen... så drabbas hon av dräktighetsfång?!:cry: Och blir så pass dålig att hon kanske måste tas bort... så himla sorgligt av tusen olika anledningar.:cry: Håller tummarna för att det vänder, slutgiltigt besked ska fattas om någon vecka.
 
Dräktig på första försöket och allt har sett så bra ut hela vägen... så drabbas hon av dräktighetsfång?!:cry: Och blir så pass dålig att hon kanske måste tas bort... så himla sorgligt av tusen olika anledningar.:cry: Håller tummarna för att det vänder, slutgiltigt besked ska fattas om någon vecka.

Men oj! Så himla tråkigt!!:cry:
Håller verkligen tummarna för att hon blir bättre och inte behöver tas bort. :cry:
 
Dräktig på första försöket och allt har sett så bra ut hela vägen... så drabbas hon av dräktighetsfång?!:cry: Och blir så pass dålig att hon kanske måste tas bort... så himla sorgligt av tusen olika anledningar.:cry: Håller tummarna för att det vänder, slutgiltigt besked ska fattas om någon vecka.
Usch så tråkigt :cry: Håller tummarna att hon blir bra o kan klara både sig själv o dräktigheten!
 
Dräktig på första försöket och allt har sett så bra ut hela vägen... så drabbas hon av dräktighetsfång?!:cry: Och blir så pass dålig att hon kanske måste tas bort... så himla sorgligt av tusen olika anledningar.:cry: Håller tummarna för att det vänder, slutgiltigt besked ska fattas om någon vecka.
Beklagar. Kanske en klen tröst för er men jag fick belastningsfång på min högdräktiga i vintras och trodde att jag skulle behöva ta bort henne med fölet i magen. Men med behandling och boxvila så klarade vi henne faktiskt och hon fick ett friskt och välskapt föl i våras så det kan gå vägen ibland. Håller tummarna för er.
 
Dräktig på första försöket och allt har sett så bra ut hela vägen... så drabbas hon av dräktighetsfång?!:cry: Och blir så pass dålig att hon kanske måste tas bort... så himla sorgligt av tusen olika anledningar.:cry: Håller tummarna för att det vänder, slutgiltigt besked ska fattas om någon vecka.

Vad är dräktighetsfång? Aldrig hört det uttrycket förut.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 060
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 877
Senast: Freazer
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
30 324
Senast: Murray
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 505
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp