Betäckningar 2017

I veckan ska mitt sto kollas på 14 dygn. Börjar bli lite nervös! Skulle vara så skönt om hon var dräktig nu på första försöket så att hon kan få komma hem. Hon är min enda häst så det är extremt tomt att inte ha häst just nu.
 
Mitt sto är nu konstaterat dräktigt på första försöket.:bump: Det blir första fölet för oss. Nu är det bara att hålla tummarna för att det går hela vägen:)

Nu när det gick så smidigt ångrar jag nästan lite att jag inte tog den dyrare importhingsten som jag egentligen ville ha. Men kändes lite för avancerat för mig som är nybörjare. Och hade nog inte sagt samma sak om det krånglat en massa:p
 
Mitt sto var igår på väg in i brunst, veterinären trodde att hon låg risigt till och kunde släppa ägget på måndag. Bra tajmat av fröken sto med andra ord. Har därför bestämt mig för att prova med Dalwhinnie denna brunst, har inte så mkt att förlora på det helt enkelt:)
Kul! Betäcker också med Dalwhinnie i år.
 
Mitt sto är nu konstaterat dräktigt på första försöket.:bump: Det blir första fölet för oss. Nu är det bara att hålla tummarna för att det går hela vägen:)

Nu när det gick så smidigt ångrar jag nästan lite att jag inte tog den dyrare importhingsten som jag egentligen ville ha. Men kändes lite för avancerat för mig som är nybörjare. Och hade nog inte sagt samma sak om det krånglat en massa:p

Håller med dig! Är själv i samma situation och vågade inte ta importhingsten:)
 
Mitt nordsvenska sto Tillan (Utilda 23530 e Tagg-Vasall) ultraljudades igår och var dräktig på 18 dygn. Hon är betäckt med Porter.

Mitt andra sto Dolly (e Odar-Bojman), också hon nordsvensk, betäcktes sista gången förra lördagen, så inväntar ultraljud där. Hon är betäckt med Elstad Blesen.
 
Mitt sto är nu konstaterat dräktigt på första försöket.:bump: Det blir första fölet för oss. Nu är det bara att hålla tummarna för att det går hela vägen:)

Nu när det gick så smidigt ångrar jag nästan lite att jag inte tog den dyrare importhingsten som jag egentligen ville ha. Men kändes lite för avancerat för mig som är nybörjare. Och hade nog inte sagt samma sak om det krånglat en massa:p

Håller med dig! Är själv i samma situation och vågade inte ta importhingsten:)

Jamen visst känns det som man fegat lite, men man kanske är modigare nästa år. Om jag betäcker mitt andra sto så kanske jag ev. är modigare med henne. Kanske iaf vågar ta en hingst på skick inom Sverige:D:p
 
Jamen visst känns det som man fegat lite, men man kanske är modigare nästa år. Om jag betäcker mitt andra sto så kanske jag ev. är modigare med henne. Kanske iaf vågar ta en hingst på skick inom Sverige:D:p
Precis, vi får avancera! Jag tog också en hingst som står på stationen:)
 
Glänza har fortfarande inte släppt ägget, är nu 5,4 cm stort. Så idag blir det en ny vända till Myrsjö gård för att hämta dalwhinnies förhoppningsvis pigga simmare
 
Thea seminerades idag. Nytt UL imorgon för att se ifall ägget har släppt, om inte blir det ny inseminering på fredag.Thea är maidensto, så jag vet inte hur lätt hon har för att bli dräktig, enligt hingsthållaren ska hingsten i alla fall ha väldigt bra dräktighet även på skick. Håller tummarna nu!
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 075
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 878
Senast: Freazer
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
258
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp