Bukefalos 28 år!

Betäcker ni i år?

solros

Trådstartare
Som rubriken, vilka betäcker ston i år? Vilka hingstar är aktuella eller kanske redan valda?
 
Sv: Betäcker ni i år?

Jag har tänkte betäcka om stoet jag köpte dräktig i höstas om allt går som det ska. Har inte bestämt mig för vilken hingst än och jag tror inte det blir så många som blir fullbokade så att jag måste bestämma mig tidigt, men funderar hej vilt förstås!
Stoet heter Jungle Belle (e. Valley Victory) och hon är dräktig med Jaded, beräknad fölning 19 maj!
Någon kanske har bra idéer på hingst i prisklassen under 20.000 kr + moms?
 
Sv: Betäcker ni i år?

Jag betäckte ju tre 2013 och två av dom är dräktiga fortfarande, så får jag väl se lite hur det går med de två fölningarna. Sedan har jag ett nytt sto på väg in, som jag än så länge bara sett på bild så där är lite att fundera på när hon väl kommer hit.
 
Sv: Betäcker ni i år?

Det är i alla fall inte meningen att jag ska ha den kvar. Leasa/sälja/ göra en rolig andelshäst. Nåt sånt. Jag är inte ute efter vinst. Och det ska vara budget och jag tycker det är så svårt. Tänkte faktiskt Shaq is Back. Men han visade sig ha så dålig dräktighet.
 
Sv: Betäcker ni i år?

KL


Tanken är att Vera Idzarda (E: S.J.´s Photo UE: Full Account) och Vackra Håleryd (E: Alf Palema UE: Tibur) ska betäckas om. De är nu dräktiga med Running Sea.

Har någon tips på hingstar så mottages det gärna! Har just nu ingen aning själv....
 
Sv: Betäcker ni i år?

Du fick mitt förslag på bästa budgethingsten i andra tråden, Gigant Neo. Vad tror du om honom?

Annars har jag en hingst född 13 e. Orlando Vici som jag är otroligt förtjust i, men han är inte så billlig och det blir över 40% franskt med Karma. Dessutom så är stona väldigt mycket billigare än hingstarna som är lättsålda för hyffsade priser.
 
Sv: Betäcker ni i år?

kl

Andover Andover 12+2
Classic Photo ( för dyr som billighingst men den gillar jag )
 
Senast ändrad:
Sv: Betäcker ni i år?

Vi har fem dräktiga och som planen ser ut just nu så ska samtliga betäckas om. Med vad är frågan ...
Alfas Etta Extra är dräktig med Orlando Vici, Hillary Clinton, Livi Champagne och Kewpie är dräktiga med The best Madrik. Vanity Ås är dräktig med Chocolatier och är bokad till honom i år igen.
 
Sv: Betäcker ni i år?

Gigant Neo är en möjlighet. Men helst vill jag ha en hingst utan bokningsavgift. Hon kastade ju ifjol med en del komplikationer.
 
Sv: Betäcker ni i år?

Det finns inte så många utan bokningsavgift!

Turbo Sund är det ingen bokningsavgift på, 22' + moms vid levande!

Men man kan säkert deala med bokningsavgiften också, tex om man talar om hur det ligger till så kanske de kan lägga på bokningssavgiften på fölavgiften i stället!
 
Sv: Betäcker ni i år?

Jag funderar på att betäcka Blessing i år. Får kika lite till i plånboken närmare våren. :o

Hon har en , nu treårig, avkomma efter Paul November som är himla fin. Korrekt i benen och mycket bra psyke. Löphuvud kan jag inte uttala mig om än då han av olika anledningar inte har gjort mer än blivit inkörd än.

Blessing är efter Smasher. Snäll och trevlig att handskas med. Pigg och alert att köra och sista året hon tränade hittade hon löpskallen också. Men hon är liten, 150-155cm hög bara.
Avkomman ska jag ha själv, så psyke är prio ett!

Budgethingst blir det, men vilken?
 
Sv: Betäcker ni i år?

Jag har två dräktiga och hoppas kunna betäcka om båda i år. Kanske även ett 3:e sto, men hon har en kula i livmodern som har legat där i minst 4 år, och som det är problem att få ut. =S Ska in på klinik igen om ett par veckor och försöka. Kanske inte ens går att få henne dräktig, men vi ska iaf ge det en chans. Någon som har erfarenhet av något liknande?

Jag funderar på Järvsöviking åt alla tre, om han nu inte hinner bli fullbokad innan jag får fingrarna ur... :p En kunnig person i min närhet sa att man inte ska betäcka "alla" sina ston med samma hingst. Vet nån vad han menade? =S
 

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
6 7 8
Svar
153
· Visningar
15 774
Senast: Ottisen
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Ramona
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel
Hästnyheter För elva år sedan valdes det hingst och betäcktes hos familjen Staam. Nu rider Amanda Staam EM på familjeuppfödningen Corpoubet AT. "Det...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp