Betäkning

hubban43

Trådstartare
Jag har ett Polskt Halvblod med polskt pass, Om jag betäcker henne med en godkänd hingst. Blir fölet godkänd då. Mitt sto är inte registrerad i sverige,
 
Jag förstår inte frågan.
vad menar du med att fölet ska bli godkänd?
Vilken ras vill du betäcka med?
 
Det beror helt på hur hennes stam värderas av den avelsförening du vill registrera fölet i.
 
Jag har ett Polskt Halvblod med polskt pass, Om jag betäcker henne med en godkänd hingst. Blir fölet godkänd då. Mitt sto är inte registrerad i sverige,

Jag antar att det är ett Wielkopolski du har. Om du ska ska betäcka med en godkänd hingst för Wielkopolski så hittar du en lista här på vilka hingstar som är godkända av det polska förbundet.

http://pzhk.pl/wp-content/uploads/2013-wlkp.XLs

Wielkopolski är en skyddad ras i Polen så du kan inte använda en svensk hingst, även om den är godkänd i Sverige, och regga i det polska förbundet.

Om du vill regga fölet som ett SWB, så kan du tilläggsregistrera stoet hos ASVH. Vilken "färg det blir på pappret" beror på vilken stam stoet har.

När jag tilläggsregistrerade mitt wielkopolskisto så skickade jag in en kopia på hennes stam från det polska passet. Jag fick besked att hon fick "gröna papper".

Är du osäker så kan du maila till kansliet, ASVH, så får du svar.

/Lizzie
 
Eller menar du att du betäcker med en svensk hingst och undra om ditt föl får gröna papper? i så fall är svaret ja, men du måste skicka in papperna på ditt sto och få de godkända.
 
Eller menar du att du betäcker med en svensk hingst och undra om ditt föl får gröna papper? i så fall är svaret ja, men du måste skicka in papperna på ditt sto och få de godkända.

Så enkelt är det inte.
Det är som lizzie skriver - det beror på stammen på stoet
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 445
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 326
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 904
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp