Bild och filmtråd 2017!

Årsdebut i fälttävlan för oss i Gärds igår. Senare än jag hade planerat då min lilla häst flippade ur tidigare i våras och blev livrädd för hinder helt plötsligt. :banghead: Jag har ramlat av och hon har blivit ännu räddare och jag har ramlat av igen och igen. :o Men nu verkar det vara bättre. Jag var mest orolig för banhoppningen, rädslan har suttit i hårdare för pinnhinder och bara några dagar tidigare stod hon och darrade i grindöppningen till paddocken för att det stod en helt vanlig oxer uppbyggd på banan. :( Har lagt mycket tid på att få henne att stanna och titta på hinderna när hon blir rädd istället för att fly åt andra hållet. Jag har fått träna väldigt mycket på min position. :angel: Nyttigt!

Men, väl på tävling blev hon mer taggad än rädd och vi tog oss runt hoppningen med 2 riv och fick rida terrängen. Hon är tveksam till några av hinderna, men nu hoppar hon ju, och inget hysteriskt farande. Så nöjd med henne! :love:

 
Bra jobbat @Marvin! Man kan ju se hur hon tittar på pallisadrullen innan vattnet och tunnorna så din position är nog A o O än så länge...
 
Bra jobbat @Marvin! Man kan ju se hur hon tittar på pallisadrullen innan vattnet och tunnorna så din position är nog A o O än så länge...

Japp! Även den röda rullen var läskig... Väldigt bra att skritta runt banan innan, dels för att kolla, dels för att veta vilka hon var skeptisk till. Det tog oss några minuter att överhuvudtaget gå fram till tunnorna när vi skrittade banan, så jag var beredd på trubbel där. Men även när jag har varit beredd så har jag ramlat av när hon plötsligt har vänt helt om och galopperar åt motsatt håll. :grin:
 
Japp! Även den röda rullen var läskig... Väldigt bra att skritta runt banan innan, dels för att kolla, dels för att veta vilka hon var skeptisk till. Det tog oss några minuter att överhuvudtaget gå fram till tunnorna när vi skrittade banan, så jag var beredd på trubbel där. Men även när jag har varit beredd så har jag ramlat av när hon plötsligt har vänt helt om och galopperar åt motsatt håll. :grin:
Ja för hon glor ju verkligen t om i luften så det förstår jag! Men du vet, ju fler ggr ni kommer runt både hoppning o terräng så är det ju det hon har i huvudet, inte att du åkt av. Bara ta det lugnt o träna stillsamt så löser det sig säkert.
 
hopp_5908f650e087c34d335ddee9.jpg

Okej lite stolt får man vara över sin 4åring va? :love:
Andra gången vi besökte terrängbanan idag!
 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1434268173306604&id=100001703042333
Vet inte hur jag gör för att bara få med ena bilden men ni får väl blunda och bara se bilden från stilfälttävlan 80 på hermanstorp förra veckan. :D De gick inte så bra som jag trodde de skulle gå.. Framhoppning var fin lite okoncentrerad på de små hindren men största hindret hoppade han super på. Men sen när det väl gällde blev de inge bra.
Vi fick hoppa om samma bana igen utan tävlan och då var vi felfria.

Bestämde oss att de behövdes en träning hos Viktoria så var där i söndags.
De kändes väldigt bra. Samma där att han hoppade bättre på de större. Tyvärr fick filmaren gå iväg med lilltjejen innan de var dax för de större hindren. Hoppade en stor spets helt fantastiskt. Viktoria tyckte vi skulle anmäla oss till hermanstorp så nu är de gjort. Ska dit på träning innan också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp