Bild och filmtråd 2017!

Ja finns inga bättre hästar än ett bra fullblod! Hur märkte du det med njuren? I ridningen eller att den typ dog?
Han började kissa och dricka mer än vanligt (hade ju alltid gjort det mer än andra men inte extremt) och tappade i vikt så vi tog urinprov och det var det. Eller ja - att det bara fanns en njure uppdagades vid obduktion.
Jag red min sista start 10 dagar innan.

Fin färg hade han också btw!
 
Han började kissa och dricka mer än vanligt (hade ju alltid gjort det mer än andra men inte extremt) och tappade i vikt så vi tog urinprov och det var det. Eller ja - att det bara fanns en njure uppdagades vid obduktion.
Jag red min sista start 10 dagar innan.

Fin färg hade han också btw!

Fy så tragiskt! :(
 
@fio
Lis-pris.jpg
Lis-pris.jpg.html
 
Vad som var kul var att min kompis Sofia Nordgren red min i löp, jag kände inte Sofia då men hon berättade sen att Tara som hon kallades var mer ridhäst än galopphäst!
 
Den var e Modern Pleasure - Mr Franklin. Jag har sett en hel del MP-hästar (ridhästar) och de har alla haft en fin typ och hoppat bra, några av dem har rört sig trevligt också.

https://www.svenskgalopp.se/hast/visa/306301

Det lilla fullblodet jag red för typ 10 år sedan var oxå som en ridhäst, väldigt snygg modell i uppförsbacke , rörde sig helt fantastiskt och hoppade bra, den var ju väldigt framgångsrik på banan oxå och pensionerades som 8 åring därifrån och tyvärr kastrerades han.. den hade kunnat tillföra en hel del i halvblodsaveln kan jag säga!
 
Det lilla fullblodet jag red för typ 10 år sedan var oxå som en ridhäst, väldigt snygg modell i uppförsbacke , rörde sig helt fantastiskt och hoppade bra, den var ju väldigt framgångsrik på banan oxå och pensionerades som 8 åring därifrån och tyvärr kastrerades han.. den hade kunnat tillföra en hel del i halvblodsaveln kan jag säga!
Ja, hade Lisen varit ett sto (:D) så hade jag ju betäckt. Eller, jag hade väl aldrig hunnit eftersom han dog men det är precis såna man vill ha i halvblodsaveln, med halvblodets ridegenskaper men med lättheten i typen och med lättheten för träning.
 
Vilket intresse folk visar på fb ! Ingen kan ju säga att rena fullblod inte är intressanta längre....
Ja, det är jättekul! Det är klart att man själv tycker att man har en fin häst men att få den bekräftelsen från så många andra och duktiga ryttare är helt fantastiskt kul :D Bara hoppas på att vi hittar en perfect match till ryttare nu också :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp