Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har odlat kattgräs. Efter lite luktande så var det visst populärt :D :heart

20170618_112959_zpssrhjpiqd.jpg


20170618_113323_zps6xrysro7.jpg
 
Har ni sett vilka tjockisar jag har här hemma :). Biggan (den bruna) har gått 8 veckor idag och Soda (den blå/grå) har gått 6 veckor idag :). Snart får jag se vad som döljer sig där inne :).

IMG_5521.jpg


IMG_5512.jpg
Men... men... de var ju bebisar själva för typ tre veckor sedan? :eek: Fy tusan vad fort tiden går!
(Och vad spännande det ska bli att se vad det är för filurer som ska ploppa ut. Har du planer på att behålla någon?)
 
Men... men... de var ju bebisar själva för typ tre veckor sedan? :eek: Fy tusan vad fort tiden går!
(Och vad spännande det ska bli att se vad det är för filurer som ska ploppa ut. Har du planer på att behålla någon?)
Ja, de var nyss bebisar båda två. Biggan blir 2 år i augusti vilket känns helt sjukt! Känns väldigt spännande när det är "mina egna" som får bebisar. Andra generationen med mitt egna stamnamn :). Jag kommer eventuellt behålla någon ur Biggans kull. Jag hoppas det blir en hel hög så det blir lite urval.
 
Bonusbilder från dagens photosession :).

Det här är aktivitetsnivån för dessa dräktiga damer större delen av tiden just nu.
biggochsoda.jpg


Biggan är på 8 veckor idag men lika vacker som vanligt :heart
biggan8v1.jpg


Och denna lilla tjej är istället inte stilla många stunder om dagen. En riktig lite bustjej :love:
bonusester.jpg
 
Socker invigde den nya dörrmattan som sig bör med lite rullningar :D
xf1i8.jpg


Sedan har vi också testat det lååånga kopplet, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig... Först satt han bara inne, trots att han hade helt öppna dörrar ut och när jag lyfte ut honom efter 20 minuter eller så blev det bara några korta promenader innan han gick in igen. :meh: Ska testa igen men lite senare på kvällen om det nu var för ljust för honom ute. :p Några utomhusbilder på honom lyckades jag få ändå :)

fwhrfb.jpg


1zzm2a0.jpg
 
Vad gör du Lina? :confused:
Öhh, hon blev ju föräldralös så jag adopterade henne, typ :angel:
...Efter en veckas morrande och fräsande på den lilla så kom hon på sen att hon var visst inte så farlig :)
Hade tänkt mig som vänner men detta sättet funkar väl med :p

AQKAAAACRj9odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTk2MTA4OTNkZGYyYjMyNGQ4M2ZiOThjLmpwZw
 
Är väl hundra år sen jag visade upp mina fina killar. Här är de!
11.png

Märks att perspektiv gör mycket, Igor (främre) är egentligen en bra bit mindre än Göte, som inte är speciellt stor själv heller :p

Dagsfärsk bild på Göte också
2.png

På bilden precis hemkommen från veterinären, lite smått groggy och med en skadad värdighet ;)
 
Biggans kull har blivit 2 veckor och det var självklart dags för lite närmre presentation av dem.

Jag har till sist bestämt tema och såklart blev det 7 sorters blommor. De är ju trots allt födda i midsommartider :). Har dock inte spikat vem som är vem än. Just nu går de bara på färgkoder :)

Deras namn blir dock:
SE*Astinis Iris, hona
SE*Astinis Scilla, hona
SE*Astinis Daisy, hona
SE*Astinis Azalea, hona
SE*Astinis Primrose, hona
SE*Astinis Crocus, hane
SE*Astinis Lupin, hane

Beige, hona
Beige.jpg


Brun, hona
Brun.jpg


Ljusgrön, hane
gron.jpg


Lila, hane
Lila.jpg


Mörkgrön, hona
morkgron.jpg


Orange, hona
orange.jpg


Röd, hona
rod.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 173
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 362
Senast: Tilly_85
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 970
Katthälsa Min ena kisse fick diagnosen astma som 2-åring och har sen dess behandlats med Flutide via andningskammare. Hon blir 9 i februari och...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp