Bilder genom Bukefalos historia

Den första varianten bildgallerie lades in på sidorna den 7 september 1997 så här såg det ut 1998:
b0.png


I början var det inte fråga om ett riktigt galleri utan man kunde bara se en bild i taget, bland annat för att de flesta hade extremt långsamma uppkopplingar. Laddade man om sidan kunde man sedan få se en ny hästbild:
b1.png


Inte så mycket hände och det var nog delvis därför bilderna fick flytta in under Skoj tillsammans med några enkla hästspel:
b2.png


2003 kom det första riktiga galleriet:
b3.png


Det dröjde dock till 2004 innan ni användare kunde ladda upp era egna bilder, i samband med att jag bytte gallerisystem:
b4.png


2005 bytte jag gallerisystem igen till ett som var bättre integrerat med det nya forumet som kom 2004:
b5.png


Detta gallerisystem användes och vidareutvecklades fram till forumsystembytet 2014:
b6.png


Det nya gallerisystemet som kom i samband med forumsystembytet känns betydligt mer modernt, dock är jag inte helt nöjd med det. Kanske det blir ett byte någon gång i år:
b7.png


Det gamla gallerisystemet hade tyvärr den egenheten att bilder försvann om användaren som hade laddat upp dem togs bort som användare. Det har gjort att en del fina bilder inte finns kvar längre.
Vill du får du gärna ladda upp lite snygga hästrelaterade bilder, bilderna kollas innan de blir synliga för alla:
https://www.bukefalos.se/gallery/
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 731
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Länksidor var något som var populärt i internets barndom. Troligen p.g.a. att det inte fanns så många sidor inom ett ämnesområde och...
Svar
0
· Visningar
1 179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Forumet är utan tvekan den största och viktigaste delen av Bukefalos. Man skulle kunna tro att det alltid varit så, men icke...
Svar
0
· Visningar
1 012
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den första större avdelning som lades in på mina hästsidor var radannonserna, det skedde 10 augusti 1996, till en början lade jag in dem...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp