Bilder på atletiska, vältränade och slimmande hundar

Jösses, och jag tycker Ale är kompakt byggd! :nailbiting:
Han är väldigt kompakt :laugh: Skulle tro att bara hans huvud väger dubbelt så mycket som Ales ;)
16789152_1505182129494631_2560424352415744000_n.jpg

s67T5tD.jpg


(Gött för övrigt att det skiljer typ 4 dagar på de här bilderna.. Den översta är först :cautious:)
 
Ladda är också i fin form tycker jag :) 19,5kg till sina 46/47cm.

Gillar konturerna på ryggmusklerna :D
nVVg0Jh.jpg

HUZQwhW.jpg

HUZQwhW.jpg


Håller med om att det är tråkigt med välpälsade hundar, jag är glad att mina har en mediumpäls så man kan skymta lite konturer i alla fall :D Ska bli kul med Floyds päls som omväxling, på honom kommer man kunna se musklerna mycket bättre.
 
Älskade Fähunden, så blöt man nu kan bli efter ca 60 meters vattenapportering.
hBC67B308

Bilden tagen veckan innan han fick somna in 9 år gammal, här märkt av sjukdom o vägde kanske 22-23 kg, i sin glans dagar vägde han 28, han var 68 cm i manken.
 
Jag har ett sånt där långhårigt odjur. :cautious: Gammal bild, men hans jävla päls står rakt ut just nu. 58 cm hög och runt 20-22 kg brukar han ligga på.

aMufwSf.jpg
 
Kul att tråden håller igång än!

Det har blivit lite mindre aktivitet än planerat på sistone så Frank har tappat lite muskelmassa, men han är fortfarande i hyfsad kondition. Tog mig äntligen tid att trimma ner honom ordentligt igår inklusive lejonmanen och örontofsarna, så nu ser man ju faktiskt hur han ser ut :D

Han är 30 cm hög och väger ca 7,5 kg

20170310_004101_zps1zhruhzb.jpg

20170310_003444_zpslh8xzix2.jpg
 
Är det en hoffe? Jättefin! Vår hane väger drygt 45 kg, så tycker inte 32 kg låter mycket på en tik. :)

Japp en hoffe :)

Nej det kanske inte är det. Jag har tyckt hon legat bra runt 29-30 kg men hon är 1,5 år nu och har väl börjat muskla på sig en del så det är där kilona sitter :) Har ganska nyligen bytt foder också så jag vet inte exakt vilken mängd som passar henne så jag blir väl lite nojjig för det också. Vill inte ha en tjock hund :D

Vart kommer din hoffe från? :)
 
Japp en hoffe :)

Nej det kanske inte är det. Jag har tyckt hon legat bra runt 29-30 kg men hon är 1,5 år nu och har väl börjat muskla på sig en del så det är där kilona sitter :) Har ganska nyligen bytt foder också så jag vet inte exakt vilken mängd som passar henne så jag blir väl lite nojjig för det också. Vill inte ha en tjock hund :D

Vart kommer din hoffe från? :)

Från Bergenhov's kennel. Din då? Är Chess hennes "riktiga" namn? Vår hund har faktiskt en dotter som heter Chess i ungefär den åldern, vore roligt om det var samma! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp