Bilder på atletiska, vältränade och slimmande hundar

Han är i kanonform, hundskrutten, men han är så illa byggd att det aldrig ser bra ut ändå!

17426410_10154588079643666_5406922038565560079_n.jpg
Det känns som att han och min är rätt lika i kroppstypen? Eller? :o


d6LIFTv.jpg


Och han är himla fin som klippt :love: Ser typ ut som en unghund :)
 
Fin hund :) bakbenen :love: Framdelen trevlig den också :d

Kan undra varför många Australian kelpies som avlas mot "vallning" har kassa vinklar, framförallt i bakbenen, när så få border collies har det.

Farligt att titta i denna tråd, måste kanske sälja det nybyggda huset och köpa en gård som ursäkt för att skaffa en BC O_o

Äh, det finns allt en del BCs som ser förjäkliga ut också, men de tenderar att inte hålla = används inte så mycket i avel. Ale är bra byggd och verkar peppar peppar ganska hållbar. Om inte annat för att hon är så musklad ;) tror 40% av hennes kroppsvikt sitter på motorn där bak faktiskt! (resten är nog pannben :angel:)
 
Alltså, jag fattar inte att hon inte väger mera! Hon är ju ett rent muskelberg :D Men hon måste ha en rätt nätt benstomme?

Hon har nästan hälften så stora tassar som Karla, som är lika hög. Det är en liten hund, på alla områden utom muskelmassan och tjockleken på pannbenet! :D. Innan jag vägde henne i vintras gissade jag på att hon skulle väga 14-15 kg, nu tror jag hon ligger på ca 18.
 
Hon har nästan hälften så stora tassar som Karla, som är lika hög. Det är en liten hund, på alla områden utom muskelmassan och tjockleken på pannbenet! :D. Innan jag vägde henne i vintras gissade jag på att hon skulle väga 14-15 kg, nu tror jag hon ligger på ca 18.

Det förklarar en del :D
Jag menar, Floyd är ju bara snäppet större (48-49 cm kanske?), är gänglig som tusan och väger 18 kg :D
Himla fin är hon i alla fall :love:
 
Kom över en gammal bild på min älskling som tyvärr inte finns mer. :heart

Boleskine's Born Unique, am.staff. hane, 19.10.2000 - 23.09.2016
(50 cm/32 kg)

Teddykl%C3%B8v_liten.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp