bilder på era häckar =)

Casper

Trådstartare
inte rikigt ordagrant som det låter men nästan... vi funderar på att plantera en häck runt huset och vi kan ingenting om växter o dyligt... det har inte riktigt varit vårt intr...
Men nu vill vi ha en häck som växer upp så fort som det bara går och lagon höjd är ca 1½-2 meter.. mer 1½ kanske.
Jag fick en tidning häromdagen från typ blomsterlandet eller liknande och hittade några fina där, Häckoxbär men där va det så bökigt me hur jorden skulle vara, annars ser den ut att kunna vara tät o fin.

Liguster lät som en mkt bra häck och som säkert passra oss då det står att den är lättskött.

sen det sista alternativet som fanns med i denna tidningen är Måbär.

Det viktigaste för oss är att den växer fort, blir riktigt tät och helst är grön året om mn det är kanske för mkt att begära?

Kan ni komma med tips o bilder så vore jag evigt tacksam!!!
 
Sv: bilder på era häckar =)

Rekommenderar häggmispel eller svart aronia :)

Båda växer fort, har fint bladverk och ätbara bär.
 
Sv: bilder på era häckar =)

De växer finfint här uppe i de högre delarna av västernorrlands inland och hos mig står de i rätt mycket ler/grusjord och frodas för fullt. Tror de trivs med det mesta ;)
 
Sv: bilder på era häckar =)

Jag bor också i zon 1. Jag har avenbokshäck, och fördelen med den är att man inte klipper den på höjden förrän den nått den höjd man vill ha, man klipper bara in den från sidorna. Sen gillar jag att den inte tappar bladen på vintern heller. Den är lättklippt och bra att forma.

Liguster har jag för mig tar ganska lång tid eftersom den ska klippas ner hårt för att bli tät.
 
Sv: bilder på era häckar =)

Jag bor också i zon 1. Jag har avenbokshäck, och fördelen med den är att man inte klipper den på höjden förrän den nått den höjd man vill ha, man klipper bara in den från sidorna. Sen gillar jag att den inte tappar bladen på vintern heller. Den är lättklippt och bra att forma.

Liguster har jag för mig tar ganska lång tid eftersom den ska klippas ner hårt för att bli tät.

okej! har du en bild på din häck?:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu har jämtisvalparna varit på sin första utställning och jag är så himla glad o nöjd:) Först det viktigaste av allt; de var så lugna...
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp