Bilder på raser med "fel frisyrer"!

MissFideli

Trådstartare
En bekant till mig har en nedklippt havanais, så söt!
Jag vill gärna se bilder på era hundar som har "fel frisyrer" så att säga.
 
Min pudel har väl inte världens ovanligaste frisyrer men det är inte dom klassiska utställningsfrisyrerna i alla fall :)

Första frisyren efter att utställningspälsen rök.
29diqth.jpg


Med nakna öron och lite mer form på "mössan"

2i9182a.jpg


Och helnaken
1088c9u.jpg
 
Min hund är inte renrasig och kan därmed ha vilken frisyr som helst men ser verkligen ut som en liten storpudel spec som de såg ut förr. I denna frisyren trodde de i Portisringen på My Dog han var en Portugisisk vattenhund:



Terrierliknande pudelfrissa:





terrierfrissa:



Pudelfrissa:



Naken med mustasch:




Cockerpoofrissan han hade när jag köpte honom:



Ponnyfrissa:



Nu:



Jag älskar att kunna förändra min hund så lätt på bara ett par månader!
 
Nerklippt amris, långa frisyren, mitt i sommaren blev hon kortare snaggad


Nerklippt schnauzer ser ut såhär mars- september, sen får pälsen växa fritt. Håller efter ansiktet bara.
 
Nerrakade pudlar ser ju ut som en hund jag skulle kunna vilja ha :) Har aldrig förstått detta med "frisyrer" på hundar.. Dvs att hålla efter pälsen så den inte ser ut som stryk, samt att den har bra funktion fattar jag.. men mohawk eller nått? Nä.. Bara min åsikt dock !

Den där bilden med en rakad pudel med mustasch påminde mig om en rakad Bouvier om än mindre då!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 835
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 724
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 648
Senast: Hedinn
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
799
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp