Bilder på raser med "fel frisyrer"!

:rofl::rofl::rofl:
oHdwMEs.jpg
 
Nerrakade pudlar ser ju ut som en hund jag skulle kunna vilja ha :) Har aldrig förstått detta med "frisyrer" på hundar.. Dvs att hålla efter pälsen så den inte ser ut som stryk, samt att den har bra funktion fattar jag.. men mohawk eller nått? Nä.. Bara min åsikt dock !

Den där bilden med en rakad pudel med mustasch påminde mig om en rakad Bouvier om än mindre då!
Var det menat till min racerräka? ;):p
 
Åh nu har jag bilder på min egna hund att visa :D

Nakenfis efter fällning, helt naturligt. Bara klippt de värsta tåtarna så hon inte skulle se lika "skabbig" ut :o
IMG_5431_zps1s5qtutt.jpg


Sämre vinkel men om ni inte visste det, skulle ni tro att det var samma hund? Schäfern har för övrigt en lejonklippt svans nu pga exem så han ser litet rolig ut :laugh: :love:
IMG_4348_zpsyqeovsqr.jpg
 
Dvärgschnauzer

Trimmad och utställningsfixad:
image_zps252badd7.jpg


Helrakad och avklippt skägg+lugg:
Miniature-Schnauzer-Pictures-1.jpg


Någon konstig klippning vissa i USA kör med (tvivlar på att de hundarna är renrasiga för sådär silkig päls ska de inte ha):
401.330.0_rxt7t8zx32wn.jpg


Helt oklippt på flera månader:
figo.jpg


Otrimmad:
malte.jpg


Klippt och helt utan skägg :nailbiting::
RIMG0303.jpg



Alla bilder från Google utom den första, det är min hund.
 
Jag känner ägaren och hunden har stora problem med fuktexem (tror jag) så det är därför hon klipps ner. Eller ja, det ser precis ut som den hunden och jag känner igen gardinerna :p

Men håller med om att ett skägg ska ha skägg!! :mad: Om det inte finns hälsoproblem bakom såklart!

Haha, såg jäkla konstig ut, får inte alls den där gubbkänslan som jag alltid fått av schnauzrar annars då :)

Dock så tycker jag inte det är nått fel att klippa ner/bort skägg på en skägghund om man känner för det, numera är det ju ingen fara med råttorna hos våra sällskapshundar skulle jag vilja påstå, och jag har verkligen förståelse för de som vill slippa tvätta och torka hundskägg hela tiden. :D
 
Haha, såg jäkla konstig ut, får inte alls den där gubbkänslan som jag alltid fått av schnauzrar annars då :)

Dock så tycker jag inte det är nått fel att klippa ner/bort skägg på en skägghund om man känner för det, numera är det ju ingen fara med råttorna hos våra sällskapshundar skulle jag vilja påstå, och jag har verkligen förståelse för de som vill slippa tvätta och torka hundskägg hela tiden. :D
Jo! Schnauzrar ska ha skägg, det bara är så :mad::D
 
Jag känner ägaren och hunden har stora problem med fuktexem (tror jag) så det är därför hon klipps ner. Eller ja, det ser precis ut som den hunden och jag känner igen gardinerna :p

Men håller med om att ett skägg ska ha skägg!! :mad: Om det inte finns hälsoproblem bakom såklart!
Kollade bilden på google och det var hunden jag tänkte på. Gissar att vi kanske tänker på samma hund (Ixxi?)
 
Om det är den hunden jag känner till så har hon något problem som gör att hon måste hållas kortklippt

Ja så kan det ju vara, hindrar det ändå inte från att se roligt ut i mina ögon!
Precis som att en rakad svans på en schäfer med fukteksem ser fult ut.
Vissa strävhåriga raser har så dålig päls så att man måste klippa, jag lägger ingen värdering i det utan ville med mina bilder visa hur olika individer från samma ras ser ut, det var väl trådens syfte?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 815
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 713
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 413
Senast: Hedinn
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
797
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp