Bilder på raser med "fel frisyrer"!

figo.jpg



:eek::eek: första gissningen hade inte varit Schnauzer om denna kom trampandes på trottoaren...
 
Torka skägg?

Nä behöver inte torka minas skägg.
De dreglar inte. Blir det skitigt (typ om de fått för sig att äta människobajs) badas det.
Men på riktigt tvättar jag skägget jättesällan, blir de blöta ute tvättar det sig själv typ. Jag är extremt känslig för äckellukt eller "hundlukt" så kan garantera att mina hundars skägg är fräscht.
 
Ja fy fan, dregelskägg är hemska :nailbiting: MIN skägghund dreglar inte :cool:

Torka skägg?

Nä behöver inte torka minas skägg.
De dreglar inte. Blir det skitigt (typ om de fått för sig att äta människobajs) badas det.
Men på riktigt tvättar jag skägget jättesällan, blir de blöta ute tvättar det sig själv typ. Jag är extremt känslig för äckellukt eller "hundlukt" så kan garantera att mina hundars skägg är fräscht.

Nä drägla menade jag inte, snarare för att slippa vattenskador på parkettgolvet efter varje vattendrickande... och om man ger dem färskfoder :P
 
Nä drägla menade jag inte, snarare för att slippa vattenskador på parkettgolvet efter varje vattendrickande... och om man ger dem färskfoder :P

Hahaha min ena är jätteduktig, hon doppar knappt skägget. Den andra däremot...dropp dropp dropp överallt. Parkettgolvet har dock klarat sig hittills, försöker torka upp så fort jag ser men mest för att jag hatar att gå runt med blöta strumpor :p
Angående färskfoder är skägget till stor del anledningen till att jag bara ger det ibland. Förutom att det kan bli äckligt i skägget kan det missfärga pälsen pga fukten.
 
Hahaha min ena är jätteduktig, hon doppar knappt skägget. Den andra däremot...dropp dropp dropp överallt. Parkettgolvet har dock klarat sig hittills, försöker torka upp så fort jag ser men mest för att jag hatar att gå runt med blöta strumpor :p
Angående färskfoder är skägget till stor del anledningen till att jag bara ger det ibland. Förutom att det kan bli äckligt i skägget kan det missfärga pälsen pga fukten.

Jag brukade krama skägget lite fort med en handduk efter drickandet, tyckte det var lättare att torka golvet (man kan ju inte låta det ligga ändå om man är lite rädd om golvet) :) För min nästa hund (kommer bli skägg) så planerar jag att ha lite tåligare golv där vattenskålen ska stå :P
 
Nerrakade pudlar ser ju ut som en hund jag skulle kunna vilja ha :) Har aldrig förstått detta med "frisyrer" på hundar.. Dvs att hålla efter pälsen så den inte ser ut som stryk, samt att den har bra funktion fattar jag.. men mohawk eller nått? Nä.. Bara min åsikt dock !

Den där bilden med en rakad pudel med mustasch påminde mig om en rakad Bouvier om än mindre då!
Jag är van att se mina pudlar med lite kalufs på huvudet så när deras huvuden är nerrakade så ser dem flintskalliga ut. :laugh:
 


Rakad schäfer.


Bedlingtonterrier utan det klippta "fårhuvudet" tycker jag ser så himla mycket trevligare ut...




Labbe som blivit rakad av okänd anledning.


Annars gör man ju inte så mkt med varken labbe eller schäfer (som jag har/haft) de är som de är bara. Det borde rimligen finnas fler vardagsvariationer med trim- och klippraserna.







 
Ja så kan det ju vara, hindrar det ändå inte från att se roligt ut i mina ögon!
Precis som att en rakad svans på en schäfer med fukteksem ser fult ut.
Vissa strävhåriga raser har så dålig päls så att man måste klippa, jag lägger ingen värdering i det utan ville med mina bilder visa hur olika individer från samma ras ser ut, det var väl trådens syfte?

Nja, trådens syfte var att få se bilder på hundar som är klippta orastypiskt. Som den klippta bearded collien och nedklippta schäfern t.ex. Men det spelar inte så stor roll nu!
 
Nja, trådens syfte var att få se bilder på hundar som är klippta orastypiskt. Som den klippta bearded collien och nedklippta schäfern t.ex. Men det spelar inte så stor roll nu!

Jag förstår!
Men att klippa av skägget samt att spara ett ton med päls på halva hunden är definitivt orastypiskt för en Dvärgschnauzer.
Och jag tyckte också att bilderna på de olika frisyrerna på Shih-Tzu var roliga :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 863
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 729
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 858
Senast: Hedinn
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
802
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp