Bukefalos 28 år!

Bilderna på valpen som kom igår...

Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Tror många är emot blandraser för att det sällan är seriösa och pålästa personer som avlar fram dessa utan ofta nån som vill ha valpar efter sin tik för att hon är så söt och snäll (vem tycker inte att ens djur är det sötaste och snällaste som finns?) och grannens hund råkar vara en hane som är snygg. Sjukdomsbilder, eventuella rasbundna defekter och liknande kan man inget om och därför testas inte hundarna innan parning.

Det är en mycket söt valp. Syrrans Shiba har varit rumsren från scratch, inte en olycka.
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Mela skrev:
det e blandras...rottis och bordercollie...men vissa här gillar tydligen inte blandraser så jag viskar det till dig...hehe

Jättegullig baby!!!

Har läst din första tråd, och förstår att du blir ledsen av all negativ kritik. Tror dock inte att den stora grejen är att folk är anti blandraser, utan attman är negativ till oseriösa uppfödare, som blandar raser som inte passar i hop och dessutom inte vaccinerar, chippar och reggar valparna innan leverans. Just blandningen border/rottis låter ju tyvärr inte så himla bra, varför har många redan talat om för dig, och det är nog därför man är skeptisk.

Lycka till med din lilla sötnos! Se till att jobba konsekvent med henne från början och att redan i ett tidigt skede ta kontakt med en bra tränare, gå valpkurs etc.
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Mela skrev:
det e blandras...rottis och bordercollie...men vissa här gillar tydligen inte blandraser så jag viskar det till dig...hehe


Men snälla lilla du, vi försöker ju hjälpa dig och din hund genom att förbereda dig på att det är en svår hund du har valt, men du väljer att vända det och säga att vi hatar blandraser. Det är en underbart söt hund på alla sätt och vis och det kommer säkert att gå jättebra, men man måste kunna ta åt sig så att man kan skapa de bästa förutsättningarna för sin hund.
Det är som att jag skulle köpa mina jakthundar och helt och hållet försöka dölja och ta bort jaktanlaget och börja träna vallning... Eller helt enkelt skita i deras behov, det tar man reda på innan och sedan väljer man hund efter förutsättningarna man har, funkar inte det så ändrar man sina förutsättningar vilket innebär mycket.

Jag har själv en blandis som jag inte skulle byta bort för allt guld i världen, MEN det betyder inte att jag gillar alla blandvarianter...

Lycka till!! Uppdatera gärna och tyck inte att vi är emot dig, vi vill som sagt bara hjälpa till och upplysa.

//E
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Hur söt som helst :D
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Jag själv sket i min fd hunds jaktbehov redan som valp...det gav utdelning ;)
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Vilken ras? *nyfiken*

Själv har jag haft två golden som vi inte tränade i jakt, däremot en massa annat samt en liten del apportering som ingen av dem var särskilt intresserad av.
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Mynta2 skrev:
Jag själv sket i min fd hunds jaktbehov redan som valp...det gav utdelning ;)

Det är ju kul för hunden. Ler du sött åt din hund också?

Jag tycker inte ditt försvar är trovärdigt. Varför skaffa en hund och sedan låtsas som om den inte är någon jakthund. Är det något att eftersträva?

Jag skulle till och med vilja drista mig att säga att en jakthund som inte får jaga är det synd om. Kanske mer synd om den än en brukshund som intre tränar bruks. Jaktinstinkten är fundanmental för alla raser och framför allt hos jakthundarna!

Det du gör är som att sätta en högt intellektuell person att jobba med något monotont. Tänk att aldrig få tända till och känna verklig lust och utmaning i livet! :crazy:
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Mynta2 skrev:
Jag själv sket i min fd hunds jaktbehov redan som valp...det gav utdelning ;)


Då har Du antingen en mycket olycklig hund eller så har Du en jakthund med extremt liten jaktinstinkt.

Man kan inte ignorera en instinkt/ett behov. Det är som att bestämma sig för att bara andas 2 h om dagen....omöjligt med andra ord!

Håller med Prinssesfeminist. Det är inget att vara stolt över att skita i någons behov.
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Vilken sötnos :)

Hoppas det blir en trevlig hund!.

//L
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Kan inte annat än att hålla med de andra... Inte fan köper jag en giraff för att jag tycker det är ballt och försöker sen ha den i vardagdsrummet och käka krukväxter... "Skiter fullständigt i att den inte kan sträcka på halsen..."

Då tycker jag ju inte att man har tänkt efter, dessutom hjälper man snällt till att fördärva jakthundarna...

//E
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Jaha, om du tror det så får du väl tro det då även om minverklighet inte stämmer med din.
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Vilken liten underbar sötnos :love: :love:
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Jozze skrev:
Vilken ras? *nyfiken*

Själv har jag haft två golden som vi inte tränade i jakt, däremot en massa annat samt en liten del apportering som ingen av dem var särskilt intresserad av.

Hon är blandras mellan bordercollie och rottweiler:)
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Nä, jag vet inte riktigt hur din verklighet funkar sedu, så vi får nog fortsätta va oense på den punkten...
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Gud va söt!
Jag vet en annan rottis/BC blandning som också har den där vita strimman på bröstet. Han är 75% rottis å 25% BC. Hur e din blandning? Hur såg kullsyskonen ut?

Jag e bara nyfiken på om den där vita strimman är karaktäristisk för rottis/BC eller om det bara är en tillfällighet...

Lycka till med din nya sötnos!
 
Sv: Bilderna på valpen som kom igår...

Ah! Frågan var riktad till Mynta2 egentligen men h*n såg den tydligen inte... :D Har läst i tidigare trådar om din bebbe, och hon är väldigt söt även om det inte låter som en blandning jag skulle kunna tänka mig att ha... Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 176
Senast: hastflicka
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 526
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 793
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp