Bildtråd - hundhalsband

Sv: Bildtråd - hundhalsband

Vad är det för foder på det första halsbandet och var har du köpt det? Det var snyggt!
 
Sv: Bildtråd - hundhalsband

KL

Vi använder bara en snakekedja, både till vardags och fest. Snaken sliter minimalt på pälsen och det hade hursom inte varit någon ide att ha ett snyggt halsband eftersom det inte hade synts för all päls :p

Som tur var har jag en hund som mycket sällan drar i kopplet, annars hade det inte känts särskilt kul att använda en smal kedja som halsband. Jag använder den aldrig som stryp utan fäster kopplet i båda ringarna.
 
Sv: Bildtråd - hundhalsband

Jag använder inte halsband på mina hundar :D

Meen, på Wahidah har jag oftast den här selen:
56505_1367232091.jpg


Har en som är nästan likadan, men med ett band in mellan frambenen också.
W.jpg


Sedan har jag en grön sele som nu används på Aysu hela tiden:
44627_1345073358.jpg


Här är hon faktiskt i ett halsband :D På rallytävlingar måste man ju ha sådant.
44369_1341176549.jpg


Två selar till har jag, men den rosa är utlånad nu eftersom den inte passar på någon av hundarna jag har nu:
49431_1311008001.jpg


Vad är det för märke på selarna?
 
Vad är det för märke på selarna?
Oj vilken gammal tråd det här måste vara! Men ja, selarna är specialsydda, från en som kallade sig Jecka men som slutat sy (påstår hon att hon börjat igen, köp ändå inte, det har varit mycket trassel med det där senaste tiden).

Det finns dock en tillverkare som heter ruffwear som gör selar som liknar mina med fler band runt magen. Funderar själv på att köpa sådan, om jag inte lyckas sy egna. Selar i stil med de som bara har en rem runt magen, långt bak, de går att köpa tex från torshammarens (och de är jättebra att beställa från).
 
Oj vilken gammal tråd det här måste vara! Men ja, selarna är specialsydda, från en som kallade sig Jecka men som slutat sy (påstår hon att hon börjat igen, köp ändå inte, det har varit mycket trassel med det där senaste tiden).

Det finns dock en tillverkare som heter ruffwear som gör selar som liknar mina med fler band runt magen. Funderar själv på att köpa sådan, om jag inte lyckas sy egna. Selar i stil med de som bara har en rem runt magen, långt bak, de går att köpa tex från torshammarens (och de är jättebra att beställa från).

Japp:D men jag visste att jag hade sett dem någonstans. Jag vill ha tag på en bra, rymningssäker sele åt en bekant, och kom att tänka på att jag sett dig lägga upp en bild på en modell jag gillade.
 
Oj vilken gammal tråd det här måste vara! Men ja, selarna är specialsydda, från en som kallade sig Jecka men som slutat sy (påstår hon att hon börjat igen, köp ändå inte, det har varit mycket trassel med det där senaste tiden).

Det finns dock en tillverkare som heter ruffwear som gör selar som liknar mina med fler band runt magen. Funderar själv på att köpa sådan, om jag inte lyckas sy egna. Selar i stil med de som bara har en rem runt magen, långt bak, de går att köpa tex från torshammarens (och de är jättebra att beställa från).


Tack:D
 
Japp:D men jag visste att jag hade sett dem någonstans. Jag vill ha tag på en bra, rymningssäker sele åt en bekant, och kom att tänka på att jag sett dig lägga upp en bild på en modell jag gillade.
Är det modellen med dubbla remmar du tänker på?
Här är den från ruffwear som jag gillar.
web.jpg

Enda minuset jag kan komma på är att bandet mellan frambenen inte går hela vägen till remmen längst bak. Lite dyr, men verkar vara i bra kvalitet. Jag kände lite på en sådan som en bekant hade till sin hund och blev positivt överraskad. Dessutom slipper man ju fleecefodringen som är på mina selar, så den borde torka snabbare.
 
Är det modellen med dubbla remmar du tänker på?
Här är den från ruffwear som jag gillar.
web.jpg

Enda minuset jag kan komma på är att bandet mellan frambenen inte går hela vägen till remmen längst bak. Lite dyr, men verkar vara i bra kvalitet. Jag kände lite på en sådan som en bekant hade till sin hund och blev positivt överraskad. Dessutom slipper man ju fleecefodringen som är på mina selar, så den borde torka snabbare.

Japp, den ser ut som det jag söker:)
Håller den så är det ju värt pengarna. Lilla hunden drar iväg ibland och matten blir rädd och orolig.
Jag tänkte att en ny bra sele skulle vara en bra present till dem.
 
Japp, den ser ut som det jag söker:)
Håller den så är det ju värt pengarna. Lilla hunden drar iväg ibland och matten blir rädd och orolig.
Jag tänkte att en ny bra sele skulle vara en bra present till dem.

Haft en sådan till Monster, spännena var helt hopplösa! Bara under en promenad gled banden så innan vi kom hem var passformen helt eländig. Det var efter den selen jag började sy egna, har jag för mig. :cautious:
 
Haft en sådan till Monster, spännena var helt hopplösa! Bara under en promenad gled banden så innan vi kom hem var passformen helt eländig. Det var efter den selen jag började sy egna, har jag för mig. :cautious:
Oj. Var det en precis sådan jag länkade till eller var det någon annan av deras modeller? (Inte för att det borde göra någon direkt skillnad... men ja...) Jag får nog sätta fart med att sy egna selar. Ska få hem en del band snart, vet var jag ska köpa ringa och ja, sedan är det bara resten kvar :p Vet att Jecka har någon typ av lite mjukare stoppning i selarna (förutom i remmen på ryggen), minns dock inte vad för något... Ska se om jag hittar något liknande eller om jag helt enkelt tar och viker fleecen så att det blir något lager till.
 
Oj. Var det en precis sådan jag länkade till eller var det någon annan av deras modeller? (Inte för att det borde göra någon direkt skillnad... men ja...) Jag får nog sätta fart med att sy egna selar. Ska få hem en del band snart, vet var jag ska köpa ringa och ja, sedan är det bara resten kvar :p Vet att Jecka har någon typ av lite mjukare stoppning i selarna (förutom i remmen på ryggen), minns dock inte vad för något... Ska se om jag hittar något liknande eller om jag helt enkelt tar och viker fleecen så att det blir något lager till.

Ser exakt likadan ut, samma färg till och med. Kanske finns det flera som liknar den, men jag ser ingen skillnad i alla fall.
(Det var ju ett par år sedan dock, skulle jag tro, så kanske har de fixat det sen dess?)

Jag kör två lager fleece, tycker inte det behövs mer på en vanlig promenadsele. Dragselar har jag skuminlägg i. Har sytt några med neopren också, det var riktigt, riktigt bra, men det är svårt att få tag på och är svindyrt...
 
Ser exakt likadan ut, samma färg till och med. Kanske finns det flera som liknar den, men jag ser ingen skillnad i alla fall.
(Det var ju ett par år sedan dock, skulle jag tro, så kanske har de fixat det sen dess?)

Jag kör två lager fleece, tycker inte det behövs mer på en vanlig promenadsele. Dragselar har jag skuminlägg i. Har sytt några med neopren också, det var riktigt, riktigt bra, men det är svårt att få tag på och är svindyrt...
Jag hittade en stoor stuvbit med ljusgul, mjuk neopren i tygaffären för några dagar sedan. Funderade på att köpa den men visste inte vad jag skulle med den till :angel: Det är nog någon typ av skuminlägg som Jecka hade. Vet du var det går att köpa sådant och om det är dyrt?

Mina selar kommer ju användas på LC och tja... hundarna är inte direkt lugna där :D För en vecka sedan träffade jag @Philosophia och hennes hundar. Vi släppte dem på en liten äng, först fick mina springa, sedan hennes. När hennes sprang så höll jag på att flyga efter mina hundar, trots att jag var väl förberedd på att mina dårar nog skulle bli lite.. vilda. Fy vad starka de blev! Räknar med att det blir minst lika livat på LC-fälten sedan. Nu håller jag hundarna lugna fram till det är startdags, men ja, jag ska ju kunna hålla dem då med.
 
Jag har den här från Ruffwear till lilltjejen och där glider banden inte alls, den sitter lika dant när vi kommer in som när vi gått ut, att hon däremot inte gillar att ha sele på sig alls är en helt annan femma... Nu har ju inte den här två band under magen så det kan ju vara olika.
orangefrontrange.jpg

Däremot så köpte jag en sele från hurtta där banden blev längre längre på promenaderna, den såg snarlik ut som den här.
 
Jag hittade en stoor stuvbit med ljusgul, mjuk neopren i tygaffären för några dagar sedan. Funderade på att köpa den men visste inte vad jag skulle med den till :angel: Det är nog någon typ av skuminlägg som Jecka hade. Vet du var det går att köpa sådant och om det är dyrt?

Mina selar kommer ju användas på LC och tja... hundarna är inte direkt lugna där :D För en vecka sedan träffade jag @Philosophia och hennes hundar. Vi släppte dem på en liten äng, först fick mina springa, sedan hennes. När hennes sprang så höll jag på att flyga efter mina hundar, trots att jag var väl förberedd på att mina dårar nog skulle bli lite.. vilda. Fy vad starka de blev! Räknar med att det blir minst lika livat på LC-fälten sedan. Nu håller jag hundarna lugna fram till det är startdags, men ja, jag ska ju kunna hålla dem då med.

Stoff & Stil har lite olika skuminlägg man kan köpa, finns säkert på hobbyaffärer också. Har även provat med spjälsängsmadrasser från Ikea. :D

(Det är inte särskilt dyrt, men man kan behöva köpa större bitar än man behöver kanske.)
 
Jag hittade en stoor stuvbit med ljusgul, mjuk neopren i tygaffären för några dagar sedan. Funderade på att köpa den men visste inte vad jag skulle med den till :angel: Det är nog någon typ av skuminlägg som Jecka hade. Vet du var det går att köpa sådant och om det är dyrt?

Mina selar kommer ju användas på LC och tja... hundarna är inte direkt lugna där :D För en vecka sedan träffade jag @Philosophia och hennes hundar. Vi släppte dem på en liten äng, först fick mina springa, sedan hennes. När hennes sprang så höll jag på att flyga efter mina hundar, trots att jag var väl förberedd på att mina dårar nog skulle bli lite.. vilda. Fy vad starka de blev! Räknar med att det blir minst lika livat på LC-fälten sedan. Nu håller jag hundarna lugna fram till det är startdags, men ja, jag ska ju kunna hålla dem då med.

Jag köper sånt *Länk raderad av moderatorn* och fodrar med, finns i olika tjocklekar men jag brukar ha 0,4mm :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag köper sånt *Länk raderad av moderatorn* och fodrar med, finns i olika tjocklekar men jag brukar ha 0,4mm :D
Åh, det där känner jag igen! Har nog suttit och klippt i såna där hemma hos jecka :D Ska spara länken på en gång!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 489
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 171
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 479
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp