Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag uppfyllt ett nyårslöfte! Kapade av 30 cm av mitt älskade långa hår och donerade till en organisation som tillverkar peruker åt barn som av en eller annan anledning tappat håret. Jag har verkligen aldrig gjort någonting med mitt hår (eller resten av mitt utseende för den delen) i hela mitt liv, och senast jag hade det såhär kort var jag 6 år gammal... Känner mig nästan som en helt ny person nu, men jag är väldigt nöjd än så länge! :)

Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna...

Före:

hair_2_5a5a33c4ddf2b30ad4b3af39.jpg


hair_3_5a5a33c8ddf2b3736508413f.jpg


Efter:

hair_5a5a33c22a6b2275884f0660.jpg


hair_4_5a5a33ca2a6b22a185177f64.jpg


hair_5_5a5a33cd2a6b2249ee1b156d.jpg

Vad fint gjort av dig!
Nya frillan blev skitsnyggt också!
 
Du passar i båda hårlängderna

Jag har haft kortare hår och det var nog det värsta jag varit med om, ok det var väl nice att det inte var så mycket att kamma igenom och gick inte åt så mycket schampoo och balsam, men det gick inte att sätta upp. Vilket innebar det värsta jag vet - hår i ögonen när det blåser ute.

Jag gillar att ha valmöjligheten att ha det utsläppt eller uppsatt.

IMG_8953.JPG
 
Jag har haft kortare hår och det var nog det värsta jag varit med om, ok det var väl nice att det inte var så mycket att kamma igenom och gick inte åt så mycket schampoo och balsam, men det gick inte att sätta upp. Vilket innebar det värsta jag vet - hår i ögonen när det blåser ute.

Jag gillar att ha valmöjligheten att ha det utsläppt eller uppsatt.

Visa bifogad fil 10474
Jag gillade verkligen den frisyren. Är det självlockigt? Men jag förstår dig. Jag flippar också ut på hår i ögonen.
 
Jag har haft kortare hår och det var nog det värsta jag varit med om, ok det var väl nice att det inte var så mycket att kamma igenom och gick inte åt så mycket schampoo och balsam, men det gick inte att sätta upp. Vilket innebar det värsta jag vet - hår i ögonen när det blåser ute.

Jag gillar att ha valmöjligheten att ha det utsläppt eller uppsatt.

Visa bifogad fil 10474
Men det där skulle kunna bli snyggt!
 
Jag har haft kortare hår och det var nog det värsta jag varit med om, ok det var väl nice att det inte var så mycket att kamma igenom och gick inte åt så mycket schampoo och balsam, men det gick inte att sätta upp. Vilket innebar det värsta jag vet - hår i ögonen när det blåser ute.

Jag gillar att ha valmöjligheten att ha det utsläppt eller uppsatt.

Visa bifogad fil 10474
Det gäller ju att ha en frisyr som funkar om man ska ha kort. Jag har så gott som alltid haft långt hår, men nu är det avklippt och det är det bästa jag gjort. Det är aldrig ivägen och är så mycket mer lättskött än jag trott att det skulle vara. Jag har aldrig ägnat så lite tid åt hårfix som nu.

Men den frisyren du visar upp på bilden skulle jag inte heller stå ut med. Jag skulle bli galen av att få håret i ansiktet (vilket jag höll på att bli när frisören föreslog att jag skulle låta luggen växa ut).
 
Det gäller ju att ha en frisyr som funkar om man ska ha kort. Jag har så gott som alltid haft långt hår, men nu är det avklippt och det är det bästa jag gjort. Det är aldrig ivägen och är så mycket mer lättskött än jag trott att det skulle vara. Jag har aldrig ägnat så lite tid åt hårfix som nu.

Men den frisyren du visar upp på bilden skulle jag inte heller stå ut med. Jag skulle bli galen av att få håret i ansiktet (vilket jag höll på att bli när frisören föreslog att jag skulle låta luggen växa ut).
Jo, det är sant. Det var någon blandning mellan kort och långt, var tvungen att klippa av det då topparna var så skadade, nu är det återhämtat nästan helt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 434
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: swemale
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 663
Senast: lingonben
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 313
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp