Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är sällan vi fastnar på bild tillsammans numera, men övertalade sällskapet att knäppa ett kort på fuxarna bland de härliga gula löven. :love:

14642255_10153731163085882_978940458419594893_n.jpg


Hade jag vetat om höstlöven hade jag valt de bruna stövlarna haha, dåligt förberedd :D

Åh, vilken fin bild!
 
Härlig bild, har du kvar araben?

Tack, nej han dog för 2.5 år sen. :cry: Hans PPID gick inte att kontrollera samma hur mycket medicin han fick... Saknar honom! Vill gärna ha en arab igen i framtiden. Det roliga är att han hade samma (smek)namn som welshen, var därför jag fastnade för hans annons. I dag var han faktiskt jätteduktig och lugn på promenaden, hoppas det fortsätter. Ser ut att vara mycket krut i din welsh också? :)
 
@Victovie oxå

Ni vänjer in på kandaret alltså som vanligt fastän man får rida på träns nu. Ska ni börja med kandaret i msvb eller hur gör ni? Hur går era tankar om det?

Jag har själv inte funderat så mkt på hur jag ska göra med det. Jag tänker rida msvb nästa år men min är ju 7 nästa år och ft häst. Våra klasser i ft blir ju max MsvB5 i OS så jag behöver ju aldrig kandaret egentligen. Min grå är så himla fin på träns men jag vet ju vad det där finliret på stången kan göra.
Anledningen till att jag vänjer in min är för att vi har mål att tävla internationellt. :) Och där är det fortfarande ett krav (och med tanke på Tysklands inställning lär det dröja innan en förändring sker).
 
Tack, nej han dog för 2.5 år sen. :cry: Hans PPID gick inte att kontrollera samma hur mycket medicin han fick... Saknar honom! Vill gärna ha en arab igen i framtiden. Det roliga är att han hade samma (smek)namn som welshen, var därför jag fastnade för hans annons. I dag var han faktiskt jätteduktig och lugn på promenaden, hoppas det fortsätter. Ser ut att vara mycket krut i din welsh också? :)

Jag vill också ha arab igen, vi tog bort våran förra året. Min är mer lugn än pigg i temperamentet. Han är ganska bekväm av sig även om han också kan tända till :) Dock inte alls samma motor som jag är van vid när man ska jämföra med araberna. Har mätt honom nu, 158 är han, han blir ca 160 :)
 
Jag vill också ha arab igen, vi tog bort våran förra året. Min är mer lugn än pigg i temperamentet. Han är ganska bekväm av sig även om han också kan tända till :) Dock inte alls samma motor som jag är van vid när man ska jämföra med araberna. Har mätt honom nu, 158 är han, han blir ca 160 :)

Vad stor han blivit! Vacker kille. Min har motor för ett helt stall. :D Planen är att han ska få varva skogspromenader med dressyrträning på töm.
 
Vad stor han blivit! Vacker kille. Min har motor för ett helt stall. :D Planen är att han ska få varva skogspromenader med dressyrträning på töm.

Min har fått mer o mer, men det kommer nog ännu mer när han växt klart :) Vi kör pass på 10-15 min mellan vilodagarna och snart blir det viloperiod.

Ja du får väl träna din fint på töm :) Finns ju mycket roligt man kan göra i tömmar.
 
Jag kämpar ju fortfarande med den lilla araben Galishimo och hoppas fortfarande kunna tävla dressyr i framtiden. Han är ju lite otrygg och knepig men nu när han fyller åtta så börjar han lugna ned sig och det är lättare att komma till bra ridning med honom! :love: I somras gick vi lite kurser på hemmaplan och målet för 2017 är att åka iväg mer och miljöträna honom mer. Det känns spännande! :)

Finaste6%2B%25282%2529.jpg


1.JPG


4.JPG
 
Jag kämpar ju fortfarande med den lilla araben Galishimo och hoppas fortfarande kunna tävla dressyr i framtiden. Han är ju lite otrygg och knepig men nu när han fyller åtta så börjar han lugna ned sig och det är lättare att komma till bra ridning med honom! :love: I somras gick vi lite kurser på hemmaplan och målet för 2017 är att åka iväg mer och miljöträna honom mer. Det känns spännande! :)

Finaste6%2B%25282%2529.jpg


1.JPG


4.JPG

Vackra bilder! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 198
Senast: corzette
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
36
· Visningar
2 022
Senast: MJLee
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 388
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 456
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp