Bildtråden på dressyrhästarna, del X

Hyrde in en hoppryttare som beridare för min 4åring, då går det såhär
Franzesco2-170701-RT.jpg

Dubbla nior i hoppning fick Frans och tilldelades dagens högsta totalpoäng.
:crazy: :D

Måste leta upp hoppforumet nu, är det kul där?
Ser ju helt grym ut!
 
@Pontevecchio läste om den dramatiska starten på dagen i den andra tråden. Om det inte börjat så, har du ngn känsla för vad han troligtvis fått på gångarterna ? :)

Nä jag är dålig på att gissa. Förra året fick han 7 7,5 7. Nu var han en halv poäng lägre så hade nog inte gissat så mycket högre än förra årets. Traven är bäst. Galoppen behöver mer styrka, han är rätt lite riden ändå.

Fick höra av tränare förra året att han hoppade riktigt bra men då var han för ojämn och blandade och gav. Nu gick han som tåget.
 
Ser superfin ut! Ser inte ut att vara riden bara nån månad.
Hon verkar ha en fantastisk ridbarhet. Men jo..om du sett filmen så hade du sett att hon är ganska nyss inriden.. Var är bromsen o hur svänger man typ..:confused::laugh: Men väldigt snäll o förtroendefull.:love: Utvecklas i raketfart så viktigt att man lägger band på sig o inte får för bråttom. Annars funderar jag lite på hur man ska få stopp på henne om man vill galoppera o trava när man rider ut..hon tycker det är toppenkul med fart:D
 
Hon verkar ha en fantastisk ridbarhet. Men jo..om du sett filmen så hade du sett att hon är ganska nyss inriden.. Var är bromsen o hur svänger man typ..:confused::laugh: Men väldigt snäll o förtroendefull.:love: Utvecklas i raketfart så viktigt att man lägger band på sig o inte får för bråttom. Annars funderar jag lite på hur man ska få stopp på henne om man vill galoppera o trava när man rider ut..hon tycker det är toppenkul med fart:D
Jag har lärt unghästarna ett "stopp-ord" när jag rider in dem. T.ex. ptroooo betyder stopp direkt oavsett vad som händer. Lärt dem med godisbitar och det har suttit superbra sedan. Så skönt att inte bli hängandes i tygeln om det går lite fort ute i början.
Annars är det bra att ha en stor, trygg rumpa framför att styra in i:angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
55 603
Senast: Görel
·
Svar
651
· Visningar
34 134
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 155
Senast: gulakatten
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
232
· Visningar
15 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp