Bildtråden på dressyrhästarna, del X

Det var inte igår jag såg något från er! Kul att se honom still going strong :love:

Det händer nästan aldrig att jag har sällskap som kan fota, och jag tycker inte såna här foton jag kan ta själv är nåt spännande att dela med mig av här inne. Om det inte är för födelsedagar. :D Men going strong gör han verkligen fortfarande, i december månad visade han mig moves jag aldrig sett förr när jag hade honom på lina. :D:eek::nailbiting:
 
Då var det nog kallblodet jag tänkte på. Vet att hon försvann men vilken tråkig anledning:(

Var det den här donnan du tänkte på? :love:
P1020182.jpg
 
Red vinterns hittills bästa pass idag! :love:
Herr Häst är egentligen lite för glad i snö för sitt egna bästa. Han må vara irländare och tillika infödd Vimmerby:are, men han verkar milt uttryckt vara norrlänning i själen. :angel:
Med tanke på det, och att det på ridbanan låg ca. 25 cm snö, förväntade jag mig någon slags "kast med liten ryttare - winter edition". Så fel jag fick. Han drog förvisso iväg (i skritt) när jag precis satt upp, men jag satt kvar utan problem. De första 15 min "småskuttade"/"halvtravade" han också sidledes av lycka, vilket lilla matte var sådär lagom glad över. :grin: Efter att ha lärt honom vad skritt var och hur den användes, genom många övergångar skritt-halt, var han så sjukt fin dock!
Alert på rätt sätt, mjuk i kroppen, trevlig i formen och lätt att jobba både på böjda spår och sidförande! :love:
Så vad som började som en springande katastrof, och en häst med lite för mycket positiv energi för sitt egna bästa, slutade med en ryttare som också sprudlade av positiv energi och t.om. satt och log den sista stunden av ridpasset (vilket händer ytterst sällan!). :love:
Han kan om han vill, min fina Herr Häst :heart

26730672_1396143460508982_6844791871666503877_n.jpg


26805256_1396143650508963_2757926115847885408_n.jpg
 
Jättefin är hon! Minns inte vad som var fel, är hon alls ridbar?

Förträngningar halskotpelaren, viss neurologisk påverkan. Nja. Alltså hon är ju inte mer skadad nu än dagen innan jag var hos kliniken, men jag har inte suttit på henne sen dess. Det är ju inte en häst att kräva saker av direkt.
 
Förträngningar halskotpelaren, viss neurologisk påverkan. Nja. Alltså hon är ju inte mer skadad nu än dagen innan jag var hos kliniken, men jag har inte suttit på henne sen dess. Det är ju inte en häst att kräva saker av direkt.

:(
Kan hon gå i avel, eller räknas det som ärftligt?
 
Provar mig fram här o lägga bild på ena kusen. Från i höstas dock, ingen som orkar stå o fota i den här kylan...
 

Bifogade filer

  • IMG_1859.JPG
    IMG_1859.JPG
    77,4 KB · Visningar: 102
Förträngningar halskotpelaren, viss neurologisk påverkan. Nja. Alltså hon är ju inte mer skadad nu än dagen innan jag var hos kliniken, men jag har inte suttit på henne sen dess. Det är ju inte en häst att kräva saker av direkt.
Gud va tråkigt! :'( Verkligen en snygg häst!
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
55 523
Senast: Görel
·
Svar
535
· Visningar
28 511
Senast: sjoberga
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 130
Senast: gulakatten
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 502
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp