Billig men okej säkerhetsväst?

Problematisk

Trådstartare
Jag använder nästan aldrig säkerhetsväst längre (:o) av den enkla anledningen att jag inte riktigt trivs i den.Jag har alltid haft racesafe och älskat dem, men nu känns det som att den liksom hindrar mina rörelser i axlar och armar. Jag köpte en ny för några månader sedan och började känna då att den störde, vilket inte tidigare västar gjort. Vet inte om de ändrat modellen men det har jag svårt att tänka mig?

Hursomhelst så rider jag ju nästan alltid utan väst nu, och jag tänkte sälja racesafen eftersom det känns onödigt att en så pass dyr väst bara hänger och samlar damm.
Men eftersom jag ändå gärna vill ha en väst att använda vid behov, så vill jag ha era bästa tips på budgetvästar :) Spelar ingen roll om det är typen med små paneler eller den som har en enda stor ryggplatta osv. Huvudsaken är att den är skön och inte känns som att den hindrar rörelserna. Och så vill jag att den är svart.

Kommer använda den max några gånger i månaden bara, så jag vill liksom inte lägga massa pengar på den.
(Och nej, behålla racesafen är inte ett alternativ, vill inte ha en så dyr väst som jag ändå inte trivs riktigt i längre :))
 
Jag köpte en Dainese begagnad när jag skulle ha väst, den enda jag kunde tänka mig av bekvämlighetsskäl. Sålde den för samma summa jag köpt den för när jag kände mig klar med den.
 
Jag har hööks egna. Hyfsat billig och hyfsat skön att ha på sig. Nu rider jag förvisso alltid med väst och har gjort sen jag var barn, så jag känner mig nästan naken utan. Men jag har testat andra som inte alls varit lika sköna. Utseendemässigt påminner den lite om racesafe.
 
Kör också med Dainese, den är inte superbillig men tillräckligt följsam för att jag skall använda den hela tiden vilket gör den värd pengarna tycker jag. Tror jag betalade 3000:- för den.
 
@lady_vip pch @Jim Profit Dainese är säkert bekväm, men den är för dyr för mig (och i mitt tycke snorful :o) så nån sån blir det inte. Jag tänker mig nån med ett nypris på runt 1000 kr :)

@Kiwifrukt Hööks har flera olika, kommer du ihåg vad den du har heter?
 
Den jag har heter Ares CRW. Den liknar racesafe i utseendet, och jag tycker den är skönare än de västar jag har ridit i tidigare, det var såna utan plattor. Men jag är medveten om att jag har en fördel av att ha använt väst sen jag var liten, vet många kompisar som är lite äldre som försökt lära sig att rida med väst som vuxna som tycker det är hemskt.
 
Snorful?!... Haha, ja fast är någon väst snygg egentligen? :-)
jag vill att den ligger tajt mot kroppen så jag har den alltid under en tröja, utanför tshirt såklart fast på varma sommardagar så syns den juh.. :-)
 
Snorful?!... Haha, ja fast är någon väst snygg egentligen? :-)
jag vill att den ligger tajt mot kroppen så jag har den alltid under en tröja, utanför tshirt såklart fast på varma sommardagar så syns den juh.. :-)

Nej att den är ful är ju en skitsak, det är bara mina ögon det stör. Huvudsaken är att den gör sitt jobb :up:
Men jag tycker t.ex. racesafe och de liknande är snyggast/minst fula av säkerhetsvästar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 841
Senast: valy
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
574
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp