Biltemas elcykel

SpanskaLoppan

Trådstartare
Står och velar mellan vanlig cykel och elcykel. Jag har inte körkort så jag cyklar vart jag än ska och har 2 barn i förskoleålder som ska med.
Tanken är en cykelvagn till barnen och det hade ju underlättat enormt med lite hjälp i motvinden när man drar runt.
Har dock inte råd med en superkvalitets cykel utan tittar på Biltemas två billligaste. Någon som köpt elcykel där? Kravet är ju inte att den håller i hundra år men ska förstås inte gärna gå sönder första vintern...
 
Står och velar mellan vanlig cykel och elcykel. Jag har inte körkort så jag cyklar vart jag än ska och har 2 barn i förskoleålder som ska med.
Tanken är en cykelvagn till barnen och det hade ju underlättat enormt med lite hjälp i motvinden när man drar runt.
Har dock inte råd med en superkvalitets cykel utan tittar på Biltemas två billligaste. Någon som köpt elcykel där? Kravet är ju inte att den håller i hundra år men ska förstås inte gärna gå sönder första vintern...
Jag har tittat och funderat på att köpa deras cyklar. Generellt sett, vad jag fick fram, så är de flesta nöjda med funktionen och vad de får för pengarna.

Vad som inte sägs är att det är svårt, om inte omöjligt, att få fram en del reservdelar. Min cykel-mekar-gubbe (en verkstad jag lämnat in mina cyklar på i alla år) berättade om en som köpt en sådan och lyckats trilla fel. Någonting runt pedalerna sprack och det gick inte att hitta reservdelar alls. Så en i princip helt ny cykel stod obrukbar. Den här verkstaden är dessutom officiell verkstad för biltemas garantitider på cyklarna, så han har nära samarbete med de.

Det han berättade gjorde att jag avstod, men det var ju mitt val.
 
Står och velar mellan vanlig cykel och elcykel. Jag har inte körkort så jag cyklar vart jag än ska och har 2 barn i förskoleålder som ska med.
Tanken är en cykelvagn till barnen och det hade ju underlättat enormt med lite hjälp i motvinden när man drar runt.
Har dock inte råd med en superkvalitets cykel utan tittar på Biltemas två billligaste. Någon som köpt elcykel där? Kravet är ju inte att den håller i hundra år men ska förstås inte gärna gå sönder första vintern...

Mina föräldrar har båda elcyklar. De har köpt själva cyklarna på något ställe och sedan kompletterat med motor/batteri/andra nödvändiga delar från biltema och varit mkt nöjda med prestanda och hållbarhet på batterier. De hade dock specifika krav på cyklarna varför de valde att köpa dem på annat ställe. De nyttjar cyklarna ofta och dessutom året om, bla för att ta sig till/från jobbet. Samtliga batterier fungerar fortfarande bra trots flitig användning. De är dock noggranna med skötsel och laddning, samt förvarar dem inte i fuktig miljö.

Hoppas att det kan vara till lite hjälp i ditt val:)
 
Tack för svaren båda två!
Vi tog en runda och tittade och provcyklade häromdagen.
Eftersom vi tänkt använda elcykel istället för att ha två bilar så satsade vi på kvalité. Det blev en Ecoride Amassador med 3 växlar och till det en Cavo cykelvagn där båda barnen kan åka bekvämt och bältade och man får plats med matkassarna i "skuffen". Jag är jättenöjd och kan inte se att jag kommer behöva någon bil någonsin annat än vid riktigt ruskväder:up:
 
Tack för svaren båda två!
Vi tog en runda och tittade och provcyklade häromdagen.
Eftersom vi tänkt använda elcykel istället för att ha två bilar så satsade vi på kvalité. Det blev en Ecoride Amassador med 3 växlar och till det en Cavo cykelvagn där båda barnen kan åka bekvämt och bältade och man får plats med matkassarna i "skuffen". Jag är jättenöjd och kan inte se att jag kommer behöva någon bil någonsin annat än vid riktigt ruskväder:up:
Cykelvagn är suveränt! Nu drar jag förvisso min med vanlig cykel och det är lite drygt i motvind och långa uppförsbackar :D
 
Då har vi haft premiär! Åkte till dagis med sonen imorse och han skrattade så han kiknade där bak i kärran :love:
Vid hämtningen tog vi en liten nöjestur i blåsten och handlade och hälsade på mormor på jobbet.
Det var mycket lättare än jag trodde att svänga med vagnen. Istället var det övriga trafikaner som var utmaningen, de flesta räknar inte med att det ska komma en något bredare vagn bakom så man får passa upp med avståndet i sidled lite och räkna med att parera för att folk tar för givet att det är fritt fram så fort de ser bakdäcket på cykeln.

Men jag är otroligt nöjd med valet:up::up::up:!
 

Liknande trådar

Fordon Så elcykel :). Har länge tänkt köpa cykel och nu när jag ska göra slag i saken har jag starkt börjat överväga att köpa en elcykel. Men...
Svar
18
· Visningar
1 310
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 495
Senast: Unafraid
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 371
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 221
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp