Biltemas säkerhetsvästar

via

Trådstartare
Jag har tittat på nätet på Biltemas säkerhetsvästar. På bild ser de vettiga ut och det är rätt EN-nummer. Däremot så står det att den är level 3.
Betyder det att den är BETA klass 3, eller har de någon egen form av klassning?

Är det någon här som har en väst från Biltema som vet hur det förhåller sig, eller har något annat att säga om kvalitén på dem?
 
Sv: Biltemas säkerhetsvästar

Om jag inte är helt ute och cyklar innebär det att den är CE-märkt. Vilket innebär att västen är godkänd i samband med att den kommer ut på marknaden, men till skillnad från en BETA-godkänd väst inte testas varje år (vilket är ett krav för att en väst ska BETA klassas).
 
Sv: Biltemas säkerhetsvästar

Jag har en och jag är super nöjd! Sitter som jutet på mig. Lätt att ta av och på. Går att sjusteras så de passar en. Jag tycker inte att den är som de flesta västar utan den tillåter att man rör sig o känns inte stel på någe vis :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 326
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag beställde ett par airpods pro från marketplace här om dan, swishade, gav adress, post nr och allt. Han skickade bild på det vid...
2
Svar
22
· Visningar
1 823
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp