Status
Stängd för vidare inlägg.
Humöret går upp och ner. Ibland är det bättre och jag kan tänka lite optimistiskt men idag är jag fan bitter. Jäkla skit att jag hamnade i den här sitsen.

Ibland lyckas jag liksom stänga av tankarna på det som är skit men sen kommer det ikapp i alla fall. Jag känner en viss stress över att jag inte tror mig kunna komma upp i heltid på mitt nuvarande jobb om tre månader, så jag började fundera på om jag ska studera. Haken är ju att jag har bristande läsförmåga. Det har jag nog haft sedan 2010 eller något sådant. Då hade jag det rätt stressigt i ett par perioder när dåvarande sambon miste sin inkomst ett par vändor och vi fick gå till soc. Jag fick trolla med knäna för att det skulle gå ihop.

Sen blev jag utförsäkrad. Jag hade börjat jobba halvtid redan men kom upp i heltid ganska raskt efter det. Egentligen gick det för fort tyckte jag, men vad hade jag för val? Något år tidigare hade min dåvarande läkare föreslagit förtidspension, åtminstone deltid. Hon trodde inte att jag skulle kunna jobba heltid. Nu ångrar jag i princip att jag inte höll med henne.

Jag vill bara ur den här situationen så fort som möjligt. Ibland lyckas jag göra en liten insats i hemmet, så det är ju i alla fall något. Och idag slog jag nästan hastighetsrekord på min promenad. Och så har jag funderat på om jag ska åka till simhallen och simma några längder, men det har jag inte kommit till skott med. Sen frågade jag en person igår om vi skulle gå en promenad tillsammans, men denne var upptagen med annat hela helgen så det blev inget med det heller. Blä. Fan vad det här suger...
 

Vädret är djvlgt trist nu. Det är inte sant hur mörkt, grått och trist det är nu och geggigt. Mesamma solen kom ett par dagar så gick det lite, lite enklare så Kom dagens storm , va fn. Det är knappt jag tror det är sant , det är jobbigt nu utan sol.

Jag har lagt in vitaminer och selen, mot tungmetallförgiftning, och någon annan mineral mot sötsuget. Jag har ont i fötterna också, står vid datorarbete. Ska nog, behöver nog , åka till någon hälsokostaffär med bra skor och försöka hitta något.
 
Nja, det var nog en förlängning på mitt inlägg som hade med att mörkret nu kan få den bäste att tappa modet. Dvs du är den bäste och det är väldigt mörkt och trist nu och du är inte ensam. Jag kan bara avsluta, det är ok.
 
Nja, det var nog en förlängning på mitt inlägg som hade med att mörkret nu kan få den bäste att tappa modet. Dvs du är den bäste och det är väldigt mörkt och trist nu och du är inte ensam. Jag kan bara avsluta, det är ok.
Mycket märkligt tycker jag. Snacket om mörkret saknar relevans till den diagnos jag har.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 834
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Barrow
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp