Blå spray

B

blissare

Har kommit i kontakt med blå spray, har det till hästarna på jobbet,har aldrig användt detta själv, är det ett bra sårmedel???:)
-vad har ni för erfarenhet av blå spray???
 
Sv: Blå spray

Använde det för första gången på min häst igår, så vi får se idag :D
Grejen är bara att han stod absolut inte still, så heeeela vita strumpan är... blå :angel:
 
Sv: Blå spray

Ja jag använder det och tycker att det är bra och smidigt att använda.

Bra att ha på sår som är svårare att göra rena, jag brukar spraya på ordentligt och om det behövs tvätta sedan om det finns något att tvätta bort, annars låter jag det bara vara kvar.
 
Sv: Blå spray

JAAA...så har jag med det, hästen jag för tillfället använder blåspray har fått en jättevacker blå strumpa....och min hand oxå:rofl:
 
Sv: Blå spray

Ingen erfaranhet av hästar men vi använder det till grisarna. fungerar kanon om man hinner på det i tid.

Använd den aerosola flaskan (gas). Den andra med spraymunstycke är helt värdelös om jag får säga mina erfarenheter.
 
Sv: Blå spray

Jag tycker det är jättebra på sår! Bättre än jodopax.

Det värsta är att man lyckas alltid bli blå på händerna och det går inte bort i första taget!
 
Sv: Blå spray

I "mitt" stall har det används länge. Funkar bra tycker jag. Ett minus är att hästarna kan vara rädda för de med gas (den kyler även också när man spayar, vilket vissa tycker att är obehagligt), men det finns ju även i pumpflaska, pumpen har iofs haft en tendens att bråka på de vi haft.
Sedan bör man ju undvika att få det på händer och kläder (omöjligt att få bort från kläder, men på händer kan en fet salva få det att släppa lite) :crazy:
 
Sv: Blå spray

Jo jag har använt det till en strålröta,som uttårkning och rengöring.
Förutom att det är starkt blå färgande så är det jättepraktiskt :)
 
Sv: Blå spray

Jag tycker att den är jätte bra på både häst, hund o katt.
Lätt att använda o att man inte behöver blanda till o mixtra.
Jag har för tillfället en katt med "hål i huvudet" som behandlas med blå psray.
 

Liknande trådar

Fordon Skulle köpa kylarvätska idag och blev tillfrågad på macken om jag skulle ha röd, grön eller blå vätska? Killen bakom disken sa att det...
Svar
17
· Visningar
1 203
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: niardasp
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: skiesabove
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 592
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp