Blåa Fakur/Karlslund tyglar

WS6

Trådstartare
Slänger in min fråga här hos er i "island" då det är utrustning mest menat till er gren (antar jag..)
Jag har råkat hitta dessa Fakur och Karlslund tyglarna på nätet i den underbara skitsnygga färgen blått! :love: Men! Jag har ett halvblod på 178cm i manke.. och då räcker det inte med 240-250cm tyglar.. :(
Går det att beställa längre tyglar på något vis? Någon som vet?
 
Inte islandsryttare och såg inlägget i senaste trådar. Men googlade - och finns ju flera, så vilket material? Om det är blå i biothane är det plättlätt beställa i vilken längd som helst (PMa för tips).
Är det gummivävtyglarna köpte jag liknande för storhäst från engelska e-bay.

Är det de andra vet jag inte.
 
Är det tyglarna i biothane du menar? Jag älskar biothanetränsen och använder inget annat men tyglarna gillar jag faktiskt inte. De är helt okej på sommaren men i kyla blir de stela.

Om du ändå vill ha sådana tyglar så har de sådana på många ställen. Googla på plastträns, biothane, pvcträns och zilco så bör du hitta tyglar i alla längder.
 
Jag måste ju vara helkass på att googla om det var så lätt.. O_o :rofl:

Tack för hjälpen båda två, ska kolla upp det! :up:

@Alexandra_W Du har pm..
 

Liknande trådar

Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 289
Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 427
Senast: IngaLena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp