Black friday

Också jättebesviken på My One, har upplevt detta flera gånger innan under tex julrean. Beställer varor för flera tusen kronor och sen är minst hälften slut, fast jag redan betalt dem.

Deras e-handelssystem är ju under all kritik verkligen! Jobbar själv med e-handel för en större kedja och att ha koll på sina lagersaldon är superviktigt! Och att aldrig ha backlog på e-handelsordrar så att varor som kund redan har betalt ist skickas ut som påfyllning till butik (där de ännu inte är sålda). Ordrar ska aldrig plockas senare än dagen efter ordern är lagd.

De har mkt att lära kan man säga... nu har jag tröttnat iaf :mad:

Jag är ju nybörjare inom e-handel(alltså att driva.. köpa är jag mkt skillad i.. ;)). Men tom jag har ju fattat att det finns rätt billiga och enkla system för att kunna se till att det inte blir så att man kan köpa varor som inte finns i lager. Det har ju tom jättesmå företag. Myone är ju ändå rätt stort och bör ju också ha lite proffsigare saker för sig än detta.
 
Jag är ju nybörjare inom e-handel(alltså att driva.. köpa är jag mkt skillad i.. ;)). Men tom jag har ju fattat att det finns rätt billiga och enkla system för att kunna se till att det inte blir så att man kan köpa varor som inte finns i lager. Det har ju tom jättesmå företag. Myone är ju ändå rätt stort och bör ju också ha lite proffsigare saker för sig än detta.

Ja jag tycker att det är jättekonstigt att de inte har bättre koll! De är dessutom extremt långsamma när det gäller att plocka och packa varor. Att det är röda dagar eller liknande är ingen ursäkt idag när så många handlar på nätet. En stor kedja får planera, göra prognoser och sätta till personal för att klara högtryck.
 
Japp, My One. De räknar det som ligger ute i butik som lager så en vara som finns i lagersaldot kan plockas på plats i butik och säljas trots att jag redan betalt på nätet. Jag kommer inte beställa mer med dem.
Det låter ju helt absurt. Jag är väl ingen bank heller. Förväntar mig ju att få prylarna jag betalat, inte ligga ute med pengar i över en vecka o sen ändå inte få grejer.
 
Ja jag tycker att det är jättekonstigt att de inte har bättre koll! De är dessutom extremt långsamma när det gäller att plocka och packa varor. Att det är röda dagar eller liknande är ingen ursäkt idag när så många handlar på nätet. En stor kedja får planera, göra prognoser och sätta till personal för att klara högtryck.

Klarar små företag av att göra det kan man ju tycka att de också borde greja sånt. Pinsamt hade jag tyckt!
 
Har inte upplevt att sakerna på M.O inte funnits i lager, däremot är leverenserna rätt sega... Pengarna dras dagen efter/första bankdag efter, men paketet kommer efter en månad först... :/
 
Jag shoppade i torsdags och har fortfarande inte fått att det är skickat..gah.
Och så beställde jag kläder som jag ville ha till nästa vecka men de lär ju aldrig hinna komma om det är så mkt förseningar...
 
Kollade orderbekräftelsen igen, "Om leveransen beräknas ta mer än 5 dagar kommer vi att meddela detta via epost."
Det har gått 7 dagar. 5 arbetsdagar. Har inte blivit meddelad något..
 
Jag har fått allt mitt. Jollyroom skickade mejl om att de hade mycket att göra och leveransen kunde dröja lite, helt ok tycker, men allt droppade in efter drygt en vecka uppdelat i två paket.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 859
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
663
Senast: Flixon
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 629
Senast: Zpunk
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp