"Blåmärke"?

jennenenne

Trådstartare
Min häst hade ett blå/rött märke på hoven idag, har aldrig tidigare sett det. Någon som vet vad det kan vara? Han är även svullen i benet. Han var också ovanligt skitig idag över hela kroppen, så funderar på om han kan ha vurpat i hagen och slagit sig?

Bild (skulle vilja påstå att det syns bättre/mer i verkligheten):
https://gyazo.com/c824a605fd198e0b6396e4a90e8a49ee
 
Min häst hade ett blå/rött märke på hoven idag, har aldrig tidigare sett det. Någon som vet vad det kan vara? Han är även svullen i benet. Han var också ovanligt skitig idag över hela kroppen, så funderar på om han kan ha vurpat i hagen och slagit sig?

Bild (skulle vilja påstå att det syns bättre/mer i verkligheten):
https://gyazo.com/c824a605fd198e0b6396e4a90e8a49ee
Det är ett blåmärke, ibland uppstår de av en smäll mot kronranden och så följer blåmärket med ner när hoven växer eller så kan hästen ha dängt hoven i en sten eller fått en spark där.
Jag skulle inte tro att ev svullet ben har med märket på hoven att göra.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 213
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 083
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Rie
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dammigt
  • Ulvlek
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp