Bukefalos 28 år!

"blåsa" i slidan

megin

Trådstartare
ett åring sto där jag praktiserar började brunsta för ca en vecka sen och då när hon hade kissat kom det ut som en blåsa ur slidan som är nästan en dm i diameter. den är mjuk och åker in igen efter ett tag. nu har vi sett att den kommer fram även när hon "anstränger" sig på annat vis, springer med svansen högt osv. nån som har en aning om vad det kan vara???
 
Sv: "blåsa" i slidan

har pratat med 2 olika veterinärer som inte visste riktigt vad det var men eftersom hästen inte visar något obehag skulle vi avvakta. undrar bara om nån har nån idé eller varit med om liknande?
 
Sv: "blåsa" i slidan

Ja det har jag varit med om upprepande gånger. En polyp, sådana har man i näsan också. Helt ofarliga men det skadar inte att en veterinär vet om det inför en ev betäckning!
 
Sv: "blåsa" i slidan

Jag har aldrig sett det på hästar, däremot på kossor så är det vvanligare... helt ofarligt.
 
Sv: "blåsa" i slidan

men borde det inte innebära en ganska stor risk för infektioner i slidan iom att det kan fastna smuts etc på den när hon ligger? hur kommer det sig att den kom så plötsligt?
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: escodobe
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 813
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp