Blek elefantöra

Idas

Trådstartare
Har ett elefantöra (krukväxt) hemma som jag tycker har väldigt bleka blad. Vad kan det bero på? Övervattning? Näringsbrist?
 
Elefantöra ska nog ha lite vatten eftersom det är fetbladsväxt.

Generellt så blir väl växer bleka om de får för lite sol?

Håller med. Jag hade en ständigt deppig elefantöra som stod ett par meter in i ett rum. Det räckte tydligen för att den skulle bli blek och trist, trots att det var söderläge och rummet ljust. Den blev som nu när vi flyttade och fick fönsterplats.
 
Mitt Elefantöra står ju i fönster med sol, hmm. Jag tror dock att jag varit lite för frikostig med vattnandet, har så olika vattningsintervall på alla växter så Elefantörat har nog råkat vattnas lika ofta som de andra. Får se till att skaffa mig växter som har samma törstnivå :D
 

Liknande trådar

Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
642
Trädgård & Växter Köpte en elefantöra i våras, den började ganska snart efter att jag tagit hem den att sloka och tappa blad. Under sommaren verkar den...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: MCP
·
Trädgård & Växter Jag har en Fönsterkrinum som jag är väldigt rädd om. Just nu har den (extrem) vintervila och det har bara varit stammen kvar (aldrig...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Corax
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
895
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp