Bukefalos 28 år!

Bli en bättre ryttare - börja med...?

:rofl: 20 kg skiljer mellan bilderna, men jag ser noll och nada skillnad...

140601_001_53985dc72a6b220758f73ae4.jpg


150624_002_559ece892a6b221cdde944bd.jpg
Men känner du inte skillnaden då? Jag menar, 20 kilo? Det är ju sjukt många mjölkpaket som du slipper släpa runt på...
 
Oj, Cred till dig @Habina:bow: ! Jag sitter i precis samma sits! Vill också gå ner i vikt och försöka vidarutveckla min ridning..
( Förutom att jag inte har börjat ta tag i det ett något )
Är ju så gott att äta..speciellt på sommaren..Å när jobbet suger och mina tonårsungar retas med mig;), suck, då vill jag stänga in mig i en garderob med en chipspåse..eller massa dubbla smörgåsrån och ett glas rött eller två.
Expert på att småäta/tröstäta

Tack för en riktig inspirationstråd:)!
 
Men känner du inte skillnaden då? Jag menar, 20 kilo? Det är ju sjukt många mjölkpaket som du slipper släpa runt på...

Jo, alltså... Jag vet inte om jag känner skillnaden sådär jättetydligt i ridningen. Men jag märker ju hur enormt mycket lättare det är tex att ta sig i och ur en bil, eller springa uppför en backe. Sedan är det barnsligt roligt att prova kläder när jag plötsligt kan ha storlek 40 på jeans! O_o

Sedan har jag fått enormt mycket beröm för min sits efter att ha lagt ut den här bilden (för att visa vilken tråkig häst jag hade på tävling ;))

150712_007_55a2bf439606ee1ffd1526d0.jpg


Så det märks säkert mer än vad jag märker. :o
 
Oj, Cred till dig @Habina:bow: ! Jag sitter i precis samma sits! Vill också gå ner i vikt och försöka vidarutveckla min ridning..
( Förutom att jag inte har börjat ta tag i det ett något )
Är ju så gott att äta..speciellt på sommaren..Å när jobbet suger och mina tonårsungar retas med mig;), suck, då vill jag stänga in mig i en garderob med en chipspåse..eller massa dubbla smörgåsrån och ett glas rött eller två.
Expert på att småäta/tröstäta

Tack för en riktig inspirationstråd:)!

Det är SKITSVÅRT! Se bara den här tråden, jag påbörjade att skriva den för ett år sedan, tog mig över fem månader innan jag verkligen tog mig i kragen och var redo för en förändring. Sedan går det upp och ned hela tiden. Jag "fuskar" dock med saker som popcorn eller mörk choklad om det är riktigt krisartat. I början var jag mer plocksugen liksom, så då blev det mycket popcorn.

Men det är "bara" att bestämma sig, heja heja! Kanske göra som min kusin och inte ha något onyttigt hemma, men äta när man blir bjuden? Är ju enklare när man umgås och äter gott på sommaren. :)
 
Jo, alltså... Jag vet inte om jag känner skillnaden sådär jättetydligt i ridningen. Men jag märker ju hur enormt mycket lättare det är tex att ta sig i och ur en bil, eller springa uppför en backe. Sedan är det barnsligt roligt att prova kläder när jag plötsligt kan ha storlek 40 på jeans! O_o

Sedan har jag fått enormt mycket beröm för min sits efter att ha lagt ut den här bilden (för att visa vilken tråkig häst jag hade på tävling ;))

150712_007_55a2bf439606ee1ffd1526d0.jpg


Så det märks säkert mer än vad jag märker. :o
Jag tycker det syns runt midjan på bilderna också. Har du mätt med måttband? Låren och midjan brukar ju vara tacksamma att mäta? :) sen handlar det om att utnyttja den nya kroppen och ta halvhalter för sitsen (med de där magmusklerna) så kommer nog Ariel samla sig lite bättre. Tror att din tränare hade rätt som sa att du får vara lite tuffare mot henne. Sjukt bra jobbat!
 
Jag tycker det syns runt midjan på bilderna också. Har du mätt med måttband? Låren och midjan brukar ju vara tacksamma att mäta? :) sen handlar det om att utnyttja den nya kroppen och ta halvhalter för sitsen (med de där magmusklerna) så kommer nog Ariel samla sig lite bättre. Tror att din tränare hade rätt som sa att du får vara lite tuffare mot henne. Sjukt bra jobbat!

Tack! :) Just den där bilden är rätt felaktig när det kommer till Ariel. Vi var på tävling och hon var helt fokuserad på annat. Hon går i LA-form stundtals i traven, så vi kan mycket bättre. ;) Men tävling är helt klart svårare än träning. Bara att träna vidare på att tävla! :D
 
Du har gjort ett jättebra jobb! Grymt imponerad. :)

Ett litet tips på vägen som jag tycker är superkul, är att gå promenader med hästen. Min häst är en liten tjockis så alla vägar jag går så tänker jag "här går det uppåt, mer träning och fler kalorier för hästen att bränna" eller "nu tar vi den här omvägen för att få så mycket ut av promenaden som möjligt nu när vi ändå går". Jag har även sprungit med min förra häst på joggningsturer (min nuvarande har blivit bättre på att springa han med, men han är ju ung och tycker det är så jäkla roligt så risken är att han börjar bocka istället för att springa snällt...), det är roligare och känns mer meningsfullt när hästen också får motion. :angel: :D

Jag vågar dock inte riktigt klättra med hästen i brantare backar, är rädd att få honom över mig då eftersom han har noll koll på sig själv. :cautious: Nu är min under inridning och vi har gått promenader i 9 månader, så jag förstår inte alls den här känslan av att hellre rida ute. Men jag väljer promenader alla gånger. ;) (det är liksom så att en vanlig kort uteritt på 30 min tar liksom en timme eller så att gå/skritta utan att man tänker på det. Mycket roligare att gå med hästen än att tvinga sig själv motionera när man "egentligen inte har tid")
 
Du har gjort ett jättebra jobb! Grymt imponerad. :)

Ett litet tips på vägen som jag tycker är superkul, är att gå promenader med hästen. Min häst är en liten tjockis så alla vägar jag går så tänker jag "här går det uppåt, mer träning och fler kalorier för hästen att bränna" eller "nu tar vi den här omvägen för att få så mycket ut av promenaden som möjligt nu när vi ändå går". Jag har även sprungit med min förra häst på joggningsturer (min nuvarande har blivit bättre på att springa han med, men han är ju ung och tycker det är så jäkla roligt så risken är att han börjar bocka istället för att springa snällt...), det är roligare och känns mer meningsfullt när hästen också får motion. :angel: :D

Jag vågar dock inte riktigt klättra med hästen i brantare backar, är rädd att få honom över mig då eftersom han har noll koll på sig själv. :cautious: Nu är min under inridning och vi har gått promenader i 9 månader, så jag förstår inte alls den här känslan av att hellre rida ute. Men jag väljer promenader alla gånger. ;) (det är liksom så att en vanlig kort uteritt på 30 min tar liksom en timme eller så att gå/skritta utan att man tänker på det. Mycket roligare att gå med hästen än att tvinga sig själv motionera när man "egentligen inte har tid")

Tack för tipset! Just att promenera med hästen behöver jag absolut bli bättre på. Hellre en promenad än en helt ledig dag, speciellt som mitt sto inte alls är i behov av vilodagar egentligen. ;)
 
@Habina du är säkert som jag.. jag går upp över hela kroppen från tån till öronen typ så det märks inte jättemkt när man går ner .. bara när man går upp :cautious:

Jag fattar ärligt inte hur det funkar.. jag kan ha samma kläder som när jag vägde 10 kg mindre.. jag är mkt smalare idag än när jag vägde 10 kg mer men vågen visar samma :confused::confused:

Haha virrigt.. alltså jag gick upp 10 kg och fick inte på mig mina kläder.. jag gick ner massor men väger ändå lika mkt som när jag hade gått upp 10 kg .

Det här med vikt och våg blir jag galen på..
 
@Habina du är säkert som jag.. jag går upp över hela kroppen från tån till öronen typ så det märks inte jättemkt när man går ner .. bara när man går upp :cautious:

Jag fattar ärligt inte hur det funkar.. jag kan ha samma kläder som när jag vägde 10 kg mindre.. jag är mkt smalare idag än när jag vägde 10 kg mer men vågen visar samma :confused::confused:

Haha virrigt.. alltså jag gick upp 10 kg och fick inte på mig mina kläder.. jag gick ner massor men väger ändå lika mkt som när jag hade gått upp 10 kg .

Det här med vikt och våg blir jag galen på..

Haha, hopplöst! Jag kan märka det på sådana där konstiga sätt. Som att jag känner musklerna tydligare under huden på överarmarna. Eller att nyckelbenen känns mer nu. Väldigt nödvändigt. ;) Men jag har fortfarande minst tio kg kvar att gå ned också, så kanske syns det mer när jag är klar...
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 751
Senast: Lobelia
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 838
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 312
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 735
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp