Bli jämförd med ett barn?

lizan

Trådstartare
Moderator
Skulle vilja ha input från er här som är så bra på att se och analysera olika strukturer och tankemönster och som inte bara viftar bort saker.

De senaste åren har jag då och då på olika dejtingforum blivit jämförd med en skådis/karaktär som vid genombrottet var ca 12-13, fortsatte kändisskapet som tonåring men som nu är 19-20. Det hon är med i är främst inspelat när hon var omyndig.

Är det konstigt av mig att tycka att det känns lite sunkigt att män runt 30-40 glatt säger att jag är så väldigt lik den här personen/personens karaktär då?

De menar kanske inte mer än att jag är lik, de menar kanske inte med underton att personen/karaktären är het. Och hade forumet jag fick höra det varit ett annat hade jag kanske inte reagerat. Det är dock bara där jag fått höra det.
 
Säger de det som en komplimang? Isåfall kan det vara sunkigt. Men om det mer är ett konstaterande = inte lika illa. Tror jag att jag tycker.

Så tänker jag också, samtidigt som jag då inte kan låta bli att känna sunk trots att jag inte vet varför de sagt som de gör.

Det är i princip alltid det första de skriver till mig. Och som första kontakt på ett ställe där syftet är dejting så har jag svårt att komma ifrån sunkkänslan.
 
Så tänker jag också, samtidigt som jag då inte kan låta bli att känna sunk trots att jag inte vet varför de sagt som de gör.

Det är i princip alltid det första de skriver till mig. Och som första kontakt på ett ställe där syftet är dejting så har jag svårt att komma ifrån sunkkänslan.
Är det första kontakt så hade jag också känt så.
 
Kanske det.
Jag brukar få höra att jag är lik Lilla My eller Pippi Långstrump.
Det gå ju också att tolka på många olika sätt.
Sammanhanget tror jag spelar roll för mig, säger en kompis att jag är lik x är det en sak. När det första någon skriver på en dejtingapp är att jag är lik x, är det en annan. Känns det som.
 
Det hade jag inte heller gillat.

Men oavsett vad, gå på din egen känsla. Du tycker ju att det är sunkigt och då ska du agera därefter.

Jo, det tänker jag göra. :) blev bara nyfiken på vad andra säger och om det är en konstig tanke hos mig (vilket också hade varit helt ok) eller om fler kan tänka likadant. + om någon hade någon intressant input.
 
Jo, det tänker jag göra. :) blev bara nyfiken på vad andra säger och om det är en konstig tanke hos mig (vilket också hade varit helt ok) eller om fler kan tänka likadant. + om någon hade någon intressant input.
En del personer tror också att det är en komplimang att säga att man är lik någon kändis.

(hur nu det kan vara en komplinmang att vara en kopia.....)
 
En del personer tror också att det är en komplimang att säga att man är lik någon kändis.

(hur nu det kan vara en komplinmang att vara en kopia.....)

Har också tänkt på det. Och om jag som person påminde om karaktären skulle det vara en komplimang, hon är ascool. Men att jag utseendemässigt är lik ett barn känns lite mer främmande att det ska vara en komplimang. Tänker de liksom inte så långt? Att bara det är en kändis så är det bra?
 
Har också tänkt på det. Och om jag som person påminde om karaktären skulle det vara en komplimang, hon är ascool. Men att jag utseendemässigt är lik ett barn känns lite mer främmande att det ska vara en komplimang. Tänker de liksom inte så långt? Att bara det är en kändis så är det bra?
Ja, jag föredrar att vara positiv, men luttrad. Jag tror inte att de flesta människor tänker två steg.

Dvs att -
1. hon är lik kändis X. 2. Kändis X är ett barn.
Tror det stannar vid nr 1. och så tror de naivt att du ska blir jättesmickrad. :meh:
 
Ja, jag föredrar att vara positiv, men luttrad. Jag tror inte att de flesta människor tänker två steg.

Dvs att -
1. hon är lik kändis X. 2. Kändis X är ett barn.
Tror det stannar vid nr 1. och så tror de naivt att du ska blir jättesmickrad. :meh:

Kanske sk fråga snubben som skrev så idag hur han tänkte? Tanklös eller sunkig, bra saker att välja på. :cool:
 
Pedophile culture. Testa att googla det.

Lite raljerande förenklat: Patriarkatet tycker att vuxna kvinnor är läskiga och belönar när vi ser ut som (och beter oss som) "oskuldsfulla" och maktlösa småflickor.

Männen som tror att det är en komplimang att likna TS vid en barnskådis är förhoppningsvis inte medvetna om vad deras agerande innebär.... Men det gör det inte mindre problematiskt.

Skriv något i din profil om att du inte uppskattar jämförelsen och blocka varenda rövhatt som inte respekterar det.
 
Pedophile culture. Testa att googla det.

Lite raljerande förenklat: Patriarkatet tycker att vuxna kvinnor är läskiga och belönar när vi ser ut som (och beter oss som) "oskuldsfulla" och maktlösa småflickor.

Männen som tror att det är en komplimang att likna TS vid en barnskådis är förhoppningsvis inte medvetna om vad deras agerande innebär.... Men det gör det inte mindre problematiskt.

Skriv något i din profil om att du inte uppskattar jämförelsen och blocka varenda rövhatt som inte respekterar det.

Spelar det någon roll om det i det här fallet är både karaktär och skådis som inte är någon maktlös småflicka som männen kan göra som de vill med?

De är säkert inte medvetna, för då HOPPAS jag de inte hade skrivit så. Men tycker inte det är så mycket bättre att de inte fattar.
 
Spelar det någon roll om det i det här fallet är både karaktär och skådis som inte är någon maktlös småflicka som männen kan göra som de vill med?

De är säkert inte medvetna, för då HOPPAS jag de inte hade skrivit så. Men tycker inte det är så mycket bättre att de inte fattar.

Om vi tänker ex Pippi eller Ronja, så ser dom ju ändå ut som ett barn trots att karaktären är stark och självständig osv.
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 146
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
2 803
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 626
Senast: Zaria
·
Gravid - 1år Nu ska jag riskera att få såväl skäll som brevbomber och delge er lite funderingar som slagit mig efter att ha läst en del här på...
Svar
19
· Visningar
2 005
Senast: twinstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp