Bli jämförd med ett barn?

Spelar det någon roll om det i det här fallet är både karaktär och skådis som inte är någon maktlös småflicka som männen kan göra som de vill med?

Det är nog bara utseendet det handlar om, inte huruvida personen är maktlös. I en skådespelare/ett utseende kan man ju läsa in det man önskar. Jag har sett en snubbe runka till Thelma&Louise.
 
Eftersom karaktären är cool (är det Arya?) så skulle jag inte ta det som något dåligt att de liknar mig vid henne, skulle inte ens tänka på att hon var ett barn på det sättet eller att jag liknade någon vid specifikt ett barn, utan bara med en cool karaktär. Jag kan dock inte svara på vad männen menar.
 
De kanske bara vill ha något att öppna ett samtal med och är lite efter i hur man gör det på bästa sätt.
 
Skulle vilja ha input från er här som är så bra på att se och analysera olika strukturer och tankemönster och som inte bara viftar bort saker.

De senaste åren har jag då och då på olika dejtingforum blivit jämförd med en skådis/karaktär som vid genombrottet var ca 12-13, fortsatte kändisskapet som tonåring men som nu är 19-20. Det hon är med i är främst inspelat när hon var omyndig.

Är det konstigt av mig att tycka att det känns lite sunkigt att män runt 30-40 glatt säger att jag är så väldigt lik den här personen/personens karaktär då?

De menar kanske inte mer än att jag är lik, de menar kanske inte med underton att personen/karaktären är het. Och hade forumet jag fick höra det varit ett annat hade jag kanske inte reagerat. Det är dock bara där jag fått höra det.
Man kan väl likna en person i en viss ålder utan att för den sakens skull tas för ett barn. Det är ju dragen som är lika antar jag och dom har man ju genom livet ofta.
 
Man kan väl likna en person i en viss ålder utan att för den sakens skull tas för ett barn. Det är ju dragen som är lika antar jag och dom har man ju genom livet ofta.

Håller med. Har en bekant som jag tycker påminner så mycket om en en häst från en tecknad tvserie (tror det är ögonen, luggen/frisyren och munnen som gör att jag tycker det). Det betyder ju inte att jag tar henne för en tecknad häst. :laugh:
 
Jag får ofta höra att jag är lik Scarlett Johansson vilket skaver lite eftersom hon är väldigt sexualiserad i sina roller. Samtidigt är vi ju lika så jag är heller inte förvånad över att folk kommenterar det, även fast jag inte har whiskeyröst och konstant sängkammarblick :D Jag brukar ta det som ett sätt för folk att starta en konversation (alt. komplimang), om jag inte får slempropp-vibbar i samma veva som jämförelsen görs. Men då gissar jag att jag hade fått slempropp-vibbar oavsett vad personen sagt.
 
Eftersom karaktären är cool (är det Arya?) så skulle jag inte ta det som något dåligt att de liknar mig vid henne, skulle inte ens tänka på att hon var ett barn på det sättet eller att jag liknade någon vid specifikt ett barn, utan bara med en cool karaktär. Jag kan dock inte svara på vad männen menar.

Haha, ja Arya, tänkte att det var menlöst att inte skriva ut det, för hur många ascoola brudar finns det egentligen med den beskrivningen av ålder dessutom. :p

Det är säkert minst några av dem som bara tänker så. Men nu när jag fortsatt fundera över det så tror jag ändå att jag stör mig på att de inte tänker längre än så...

Sen är det minst ett par av dem som verkligen varit sådär "Åh du är lik Arya :d:d:love::d:d" varpå jag blir :yuck:
 
Ja eller hur.
Okej @lizan ni är så sjukt lika att det närmst är chockerande, du får nog leva med de där kommentarerna.
Jag har inte sett filmerna men googlade litet bilder.
De hoppas nog f.ö. att ha hittat en kändis dold i mörkret.

Nej, så lik är jag inte, och det är inte så pass många att det är något jag behöver leva med direkt heller. Och kommer uteslutande från snubbar i onlinedejtingsfären. Så eftersom jag ändå ledsnat på den kommer jag slippa höra det alls framöver också. :)

(bland annat folk kan de se likheten när man påtalar den, men den kommer aldrig spontant)
 
Jag får ofta höra att jag är lik Scarlett Johansson vilket skaver lite eftersom hon är väldigt sexualiserad i sina roller. Samtidigt är vi ju lika så jag är heller inte förvånad över att folk kommenterar det, även fast jag inte har whiskeyröst och konstant sängkammarblick :D Jag brukar ta det som ett sätt för folk att starta en konversation (alt. komplimang), om jag inte får slempropp-vibbar i samma veva som jämförelsen görs. Men då gissar jag att jag hade fått slempropp-vibbar oavsett vad personen sagt.

Men Scarlett är ju i alla fall vuxen... Ett tag blev jag relativt ofta jämförd med Katie Holmes, vi är ca jämnåriga (hon några år äldre) och det tyckte jag aldrig var sunkigt. Sen om det är en komplimang eller inte kan ju ändå diskuteras. Fast då var jag också yngre. Kanske har jag bara blivit bitter... :D
 
Haha, ja Arya, tänkte att det var menlöst att inte skriva ut det, för hur många ascoola brudar finns det egentligen med den beskrivningen av ålder dessutom. :p

Det är säkert minst några av dem som bara tänker så. Men nu när jag fortsatt fundera över det så tror jag ändå att jag stör mig på att de inte tänker längre än så...

Sen är det minst ett par av dem som verkligen varit sådär "Åh du är lik Arya :d:d:love::d:d" varpå jag blir :yuck:

Jag är ju GoT -nörd så jag såg det direkt jag kollade på det lilla man ser av dig på din profilbild. :pSedan hjälpte beskrivningen till att mer eller mindre konfirmera det.

Reaktionen längst ned tycker jag känns obehaglig, då blir du som ett sorts fantasiobjekt som @Inte_Ung var inne på.
 
Just att det är ett barn skulle jag personligen inte väga in i det hela, det är ju som någon skrev dragen som gör det, inte åldern? Även om det är en dejtingsida kan det ju vara i syfte som konversationsöppnare eller konstaterande, tänker jag.

Skillnad på exemplet du angav med alla smileys, då blir det ju sexualiserande av dig för att de tycker personen/karaktären är het, men det hade jag nog tyckt var lika sunkigt om personen var äldre (i alla fall nu när personen ifråga är runt 19, men då ser inte jag längre någon som ett barn riktigt).
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 212
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
2 826
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 653
Senast: Zaria
·
Gravid - 1år Nu ska jag riskera att få såväl skäll som brevbomber och delge er lite funderingar som slagit mig efter att ha läst en del här på...
Svar
19
· Visningar
2 012
Senast: twinstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp