Blir hon mörk...??

C

Camaro

Min lilla fölis hemma föddes brun med älgfärgade ben, och en minisverigekarta :p i pannan. Trodde dettta skulle bli hennes färg men nu undrar jag...
Hon är en månad denna veckan och runt ögonen har hon mörka ringar, hela baksidan på öronen är helt svarta och vid manken kan man se att det ser lite mörkare ut i botten av pälsen. Mamman är ganska ljusbrun men mörka ben och en svart kant runt öronen. Men pappan är Last Liberty som är mörk och morfar är Master som också är mörkbrun, vet att stoets mamma också är mörkbrun. Blir detta då så dominant så hon troligtvis blir mörk? Är dålig på detta med färger, någon som vet? Har ingen bild tillgänglig nu, men hon finns ju på några ställen här på Buketrådarna.
 
Sv: Blir hon mörk...??

Utan bild är det omöjligt att svara dig. Varför inte länka till ett inlägg där hon finns? Tror inte att någon är intresserad av att sitta och leta efter nålen i höstacken (en bild på det föl någonstans i den stora bukehöstacken) för att kunna ge dig ett svar på det... :idea:
 
Sv: Blir hon mörk...??

Jag skulle tro mörkbrun på din beskrivning.

Våran grabb föddes med den här färgen brun/älg:
19434800.jpg


och blev såhär:
26152472.jpg

27838872.jpg
 
Sv: Blir hon mörk...??

Alla regler har ju undantag;) men man kan nästan säga att dom blir tvärtom; ju mörkare dom föds, ju ljusare blir dom och tvärt om. Sen kan man aldrig se den exakta nyansen. Hoppas det blev vettigt:)
 

Liknande trådar

Western Hej slänger ut en tråd här efterom jag inte förstår vad min quarter har för färg...?? (även den som ritade konturdiagram mm var osäker...
Svar
5
· Visningar
3 172
Senast: lillaida
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 340
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp