Blod i urin?

Zarro

Trådstartare
Det såg ut som att mitt marsvin hade blod i urinen förut.
Kan det komma från någon färg på frukt/grönsak eller var det verkligen blod?
I sådana fall ska man ringa vet med en gång då?
Hmm brukar inte göra sådana här trådar..
 
Sv: Blod i urin?

Om marsvinet har blod i urinen brukar de varar kritiskt med marsvinet och måste ha akut vetrinärvård, men om de var lite rosa kiss kan de vara från paprika, tomat..

Tänk noga, har du gett någon röd grönsak/frukt till marsvinet under de senaste 6 timmarna?

Och var de starkt färgat rött?
Isådanna fall måste du till vetrinär!:cry:
 
Sv: Blod i urin?

Jag tycker ditt svar låter lite väl dramatiskt, jag. Min ena marsvinsgrabb kissade blod vid två tillfällen en gång en morgon för länge sen. Ringde djursjukhuset för att boka tid för undersökning men dom tog det med ett lugn och sa att jag skulle avvakta eftersom det bara hänt vid två tillfällen. Hände det inte fler gånger och om han kunde kissa som vanligt så tordes det inte vara någon fara. Dom trodde att det kunde vara nån liten kristall eller nåt som gjort en liten rispa och det då blivit en liten blödning. Och vet du? Det hände aldrig mer igen. Han gick och käkade frukost och var sitt vanliga härjande jag i resten av sitt liv.

Nu säger jag inte att det inte KAN vara något allvarligt, jag ville bara påpeka att det inte behöver vara så super-duper-katastrof-akut som ditt svar antydde att det var.

TS, hur mår marsvinet nu? Hände det igen? Åkte ni in?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blod i urin?

OK jag får titta imorgon för han är bara en liten bebis än så länge så han kanske inte hade fått paprika innan.
 
Sv: Blod i urin?

lite för dramastiskt..?

jag har marsvin.. och förlorade ett marsvin i just att denkissade blod blandad urin, ringde vetrnär direkt som förklarade att mag och tarm kanalerna samt urinblåsan är de mest viktigaste hos marsvinen .

Som du kanske vet så marskerar marsvinen när som är sjuka , och visar inga symptom förens de verkligen behöver vetrinär vård. Detta för att dom är bytesdjur och inte vill visa sig sårbara!

Vi kom iallafall in med vårt marsvin som tyvärr avled. Så de här med över dramatisk vet jag inte.. Jag skulle ialalfall inte leka med ett liv.
 
Sv: Blod i urin?

Mitt marsvin hade blod i urinet och det visade sig vara uvi. Behandlades, men kom tillbaka flera gånger och tillslut var vi tvungna att ta bort henne:cry:
Kolla med vet
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
727
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 679
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 582
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp