Blundstone!!!!

E

ecssory

De överlägset bästa joddarna man kan bära!
Mina har idag, i regnet, gett upp - mina älsklingar :cry:

Gummit i vänster klack tappade idag innanmätet :mad:
Inget att göra mer än att köpa nya.
Denna gång vill jag ha SVARTA!
Någon som kan tipsa om vart man kan få tag på svarta blundstone med stålhätta?
Här hemma har de bara bruna.

När jag ändå håller på tänkte jag lägga ut två bilder som kanske är ett bevis på den förträffliga kvalitet Blundstone håller.

Jag har haft dem i 11år.
Använt dem i stort sett 365 dagar om året i alla väder.
De har inte, förrän idag, släppt in vatten en enda gång.
Sömmar och läder är fortfarande helt intakt och putsar jag joddarna ser de nästan ut som nya bortsett från rynkorna i lädret.
Enda underhållet de fått är daglig putsning och på vintern har de utrustats med fårskinnssula för min egen skull :p

BBB.jpg


BB.jpg
 
Sv: Blundstone!!!!

Har du haft skorna på bilden i 11 år? :eek: Riktigt välvårdade isf!


Jag har ett par svarta som jag köpte på granngården här i västerås, tror de har med stålhätta också! :)
 
Sv: Blundstone!!!!

Du vet att kan kan fixa sulan hos en bra skomakare va?

Så du behöver inte köpa nya.

Måste byta hela sulan eftersom det är sprickbildning vid alla kilar.
Det gäller även den högra även om den nu inte börjat läcka än eller tappat innanmätet i klacken.

Få tag på nya Blundstone-sulor känns som ett projekt där jag hellre väljer att köpa mig ett par nya, svarta :love:
 
Sv: Blundstone!!!!

:eek: 11år? du är nog min idol när de gäller att hålla saker å ting i skick:)
 
Sv: Blundstone!!!!

OMG! Elva år? Jag har bara haft mina i ett år och de ser typ ut dina. Jag tror jag går och smörjer mina nu... :angel:
 
Sv: Blundstone!!!!

Elva år? Jisses. Mina håller i typ 1 år innan dom spricker framme på insidan och då har jag dom 1 år till sen är det dags för nya.
 
Sv: Blundstone!!!!

11år!! Ojoj.
Jag är inte alls förtjust i dem, för klumpig o fula för min smak tacka vet jag Ariat helt outstanding!!
 
Sv: Blundstone!!!!

Har för mig att de skulle göra om Blundstone med stålhätta? Så dom blev riktigt fula :o Men det kanske var nåt annat märke *minnet* :p
 
Sv: Blundstone!!!!

11år!! Ojoj.
Jag är inte alls förtjust i dem, för klumpig o fula för min smak tacka vet jag Ariat helt outstanding!!

Man köper inte Blundstone för att de är snygga, man köper dem för att man vill ha 1. stålhätta 2. driftsäkra skor som tål stryk.

Ariat är inga arbetskängor, går inte att jämföra då de inte har samma verksamhetsområde.

Jag har också haft den typen av "jodphurs" men de gjorde sig dels bäst tillsammans med leggings, dels torrare årstider och då helst bara promenader till och från hagen, till och från ridhuset samt fram och tillbaka i stallgången:angel: .
Då jag arbetade i stall avverkade jag tre par, sedan hittade jag Blundstone och då var det färdigköpt :D .
 
Sv: Blundstone!!!!

Har för mig att de skulle göra om Blundstone med stålhätta? Så dom blev riktigt fula :o Men det kanske var nåt annat märke *minnet* :p

Det stämmer, det har kommit en ny modell som skall vara ännu mer stryktålig:

http://www.torsviby.se/

Kolla länken högst upp till höger "190-serien, samt modell 550".

Tycker den utseende mässigt fungerar lika bra som den gamla.
Huvudsaken är att den går att få i svart :)
 
Sv: Blundstone!!!!

jag går både i vatten o lera med mina o att rida utan leggings ser ut som skräp :p
 
Sv: Blundstone!!!!

jag går både i vatten o lera med mina o att rida utan leggings ser ut som skräp :p


Kom igen om ett par år får vi väl se :angel:

Ps rider inte heller utan leggings men ariat och jodphurs a la "finkultur" av engelskt stuk bör ha sällskap av leggings all the time :D *hehe*
 
Sv: Blundstone!!!!

Rida med leggings är väl inte direkt vackert heller egentligen..

Men så är jag ju islandsryttare så jag slipper problemet med shortchaps å stövlar (utom vid tävling möjligtvis) för jag har ju skobyxor och då kan man rakt ha vilka skor som helst..

För övrigt så tycker jag Mountainhorse's protective jodhpur är skönare än blundstone.
 
Sv: Blundstone!!!!

Vi har bägge två svarta, i mina trakter är det beställningsvara. Gå in på antingen Nordpost.se och beställ därifrån eller närmsta Granngården och be att de tar hem

Finns inget som slår Blundstone, särskilt inte MH´s lågprisskit!
 
Sv: Blundstone!!!!

Vi har bägge två svarta, i mina trakter är det beställningsvara. Gå in på antingen Nordpost.se och beställ därifrån eller närmsta Granngården och be att de tar hem

Finns inget som slår Blundstone, särskilt inte MH´s lågprisskit!


Har beställt ett par nya svarta för 999kr!

Har fö hört att det finns ett par andra Australienska boots, ngt dyrare än BS, som ska vara strået vassare.
Har för mig att de heter Redback eller ngt liknande?
 
Sv: Blundstone!!!!

Se där! Konkurrens är alltid hälsosamt. Dock lämnar jag till andra att prova hur de står sig, jag är så nöjd med mina BS att jag inte vågar lämna mitt vinnande koncept.

Däremot har jag ett par bruna Graninge utan stålhätta till hundpromenader, gudomligt sköna!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp