Bockar, stegrar

steven

Trådstartare
Hej vet inte om denna tråd ligger rätt.
Min gamla hopphäst 16 år har helt plötsligt börjat bocka och stegra sig i höger galopp,
Han känns mjuk och fin i skritt trav och vänster galopp, Finns det någon som har några ideér, han kollades igenom av vet för ca 3 veckor sedan. ( ren rutinkoll.) jag ska naturligtvis ringa vet imorgon igen, men slänger ut en fråga ifall någon har någon idé.
 
Hej vet inte om denna tråd ligger rätt.
Min gamla hopphäst 16 år har helt plötsligt börjat bocka och stegra sig i höger galopp,
Han känns mjuk och fin i skritt trav och vänster galopp, Finns det någon som har några ideér, han kollades igenom av vet för ca 3 veckor sedan. ( ren rutinkoll.) jag ska naturligtvis ringa vet imorgon igen, men slänger ut en fråga ifall någon har någon idé.

Sträckning eller låsning av något slag är min tanke.
 
Hej vet inte om denna tråd ligger rätt.
Min gamla hopphäst 16 år har helt plötsligt börjat bocka och stegra sig i höger galopp,
Han känns mjuk och fin i skritt trav och vänster galopp, Finns det någon som har några ideér, han kollades igenom av vet för ca 3 veckor sedan. ( ren rutinkoll.) jag ska naturligtvis ringa vet imorgon igen, men slänger ut en fråga ifall någon har någon idé.
Kan tråkigt nog vara vad som helst nästan, det kan hända mycket på 3 veckor och det kan ha varit någonting som inte upptäcktes för 3 veckorsen, något som fanns men som inte blivit dåligt nog att visa symptom osv.

Var det verkligen en rutinkontroll bara för 3 veckorsen eller kollade du hästen för att du hade en magkänsla att något var på gång eller fel även om det inte syntes? Annars ser jag sällan någon vits med rutinkontroller på det sättet på en häst som känns fräsch och pigg och är fin i kroppen.

Kom det från ena dagen till den andra?
 
Han var på kliniken pga en liten knöl på magen, som visade sig vara en finne. När han ändå var där så kollade vi igen honom. Problemet har kommit plötsligt. Jag funderar som någon skrev om detta inte är en sträckning el, låsning. För ca 3 dar sen när jag ledde ut honom till hagen stannade han och stretchade sitt vä bakben. Något som han aldrig brukar göra. Men eftersom ingenting syntes varken på benet eller rörelsen, tänkte jag inte mer på det. När jag red honom igår tyckte jag även att han var lite stel i höger bogen, gick och sköt ut bogen.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag behöver hjälp med omskolning på min häst🙏🏼 Han har varit en hopp-tävlings häst innan, vilket gör att han har en otrolig galopp och...
2
Svar
30
· Visningar
3 384
Senast: VildeKia
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 311
Senast: Linda_A
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 266
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp