Bockar vid start

P

prallan

Är det någon som har tips på hur man vänjer av en ponny att inte bocka vid start? Han gör det bara vid galoppträningar men har bara tränat tre gånger så kan det kanske bara vara "nyhetens behag"?
 
Är det någon som har tips på hur man vänjer av en ponny att inte bocka vid start? Han gör det bara vid galoppträningar men har bara tränat tre gånger så kan det kanske bara vara "nyhetens behag"?

Det är nog bara att öva på att driva framåt framåt framåt.. överdriv framåtdrivningen vid start några ggr så fattar han nog snart att man kommer på efterkälken om man bockar ;)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 650
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Lillefrun
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp